2010. március 6., szombat

neo.Crysis: Pár perc nyugalom

Manapság egyre kevesebbet hallgatunk klasszikus zenét.

Vajon miért? Persze az ingerküszöbünk magasabb, többet és jobbat akarunk. De valóban érdemes elfelejteni a régi kellemes és üdítő dallamokat? Egy egy fáradt nap után én sem egy csellómű után nyúlok-de miért is? Miért nem dőlök hátra és hallgatom ezeket a harmonikus zenéket inkább-csak olykor-amikor épp eszembe jut? Visszatérni az időben, és olyan zenét hallgatni, melyeket igazi hangszerekkel lest és lélek alkotott. Miért mondjuk, hogy nem szeretjük a klasszikus zenét? Hiszen a zenetörténet alapja, mindennek a gyökere. Ha nem fordítjuk el a fejünket és csak csöndben figyelünk, belopja magát a szívünkbe láthatatlanul.

Kedvenc barokk előadóm legremekebb és hírhedtebb dallamait hoztam nektek, hogy legyen néhány nyugodt percetek a rohanó múló időben!







Ne feledjük hát a nagy klasszikusokat sem! Varázslatos dallamaikkal megtisztítják a lelket és csöndes gondolkodásra inspirálnak.

7 megjegyzés:

  1. Chopin: Waltz op. 34,2

    Mozart: Requiem

    VálaszTörlés
  2. én szoktam hallgatni,nagyon megnyugtat.kedvencem Vivaldi 4évszak ^^

    VálaszTörlés
  3. Dirgesinger:

    umm ez a Chopin...
    hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm üdítő ^^

    Örülök hogy másoknak is örömet okoznak ezek a lágy dallamok!

    VálaszTörlés
  4. Én is hallgatok komolyzenét :) Megnyugtató és kiváló, főleg ha az ember szeret álmodozni. :)

    VálaszTörlés
  5. Egy nagy kedvenc: http://www.youtube.com/watch?v=tPtGoo7X4c4

    VálaszTörlés
  6. Chopin-t nagyon szeretem. Meg a Requiem-et, aztán a Muszorgszkij: Egy kiállítás képeiből a darkness részeket (Baba Jaga kunyhója, Ódon várkastély, Bydlo), Hacsaturján Maszkabáljából a walzer részt (vajon miért), szóval inkább az ilyen sötétebb hangulatúakat, de sajnos nem elég széles az ismeretem ilyen téren.

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: