2010. március 5., péntek

Damien: Verssarok

Nos, első bejegyzésemmel egyben kihasználnám az alkalmat, hogy elindítsam ezen új rovatunkat. Úgy vélem, kedves olvasóink közt szép számmal akadnak költészetkedvelők, így bátorkodom ezentúl minden nap kirakni egy válogatott verset.

Íme az első:

Ady Endre - Az én menyasszonyom

Mit bánom én, ha utcasarkok rongya,
De elkisérjen egész a síromba.

Álljon előmbe izzó, forró nyárban:
„Téged szeretlek, Te vagy, akit vártam.”

Legyen kirugdalt, kitagadott, céda,
Csak a szivébe láthassak be néha.

Ha vad viharban átkozódva állunk:
Együtt roskadjon, törjön össze lábunk.

Ha egy-egy órán megtelik a lelkünk:
Üdvöt, gyönyört csak egymás ajkán leljünk.

Ha ott fetrengek lenn, az utcaporba:
Boruljon rám és óvjon átkarolva.

Tisztító, szent tűz hogyha általéget:
Szárnyaljuk együtt bé a mindenséget.

Mindig csókoljon, egyformán szeressen:
Könnyben, piszokban, szenvedésben, szennyben.

Amiben minden álmom semmivé lett,
Hozza vissza Ő: legyen Ő az Élet.

Kifestett arcát angyalarcnak látom:
A lelkem lenne: életem, halálom.

Szétzúzva minden kőtáblát és láncot,
Holtig kacagnók a nyüzsgő világot.

Együtt kacagnánk végső búcsút intve,
Meghalnánk együtt, egymást istenítve.

Meghalnánk, mondván:
„Bűn és szenny az élet,
Ketten voltunk csak tiszták, hófehérek.”

5 megjegyzés:

  1. hmmm.........
    mindig szerettem ezt a verset! :D:D

    VálaszTörlés
  2. Ez látod nagyon szép ötlet!!!! És szeretem is ezt a verset! (Y)

    Így tovább!

    VálaszTörlés
  3. Igen, jó ötlet. Ady amúgy is az egyik kedvencem.

    VálaszTörlés
  4. na ezt a verset kívülről tudom másik 9 ady verssel együtt(: egyébként majd ha kijön, ajánlom figyelmetekbe: Evil's tears- az én menyasszonyom. nekem már megvan de bizony nektek várni kell még rá de megéri!!!
    ~ ditti

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: