2010. március 8., hétfő

Miért jelent újra meg az okkultizmus a modern világban?

Aki nyitott szemmel és füllel jár a világban, kér érdekességet a társadalomban.

Ami az én figyelmemet megragadta, és a lehető legnagyobb megdöbbenést keltette bennem, az okkult tanok nyílt (akár buszon, villamoson, vagy vonaton), hangos kitárgyalása. Ezek után kezdtem érdeklődni ennek a társadalmi okai iránt. Itt jegyezném meg, hogy ez magánvélemény, az általam gyűjtött információk rendezése.

Az okkultizmus (azalatt a természetfeletti, megmagyarázhatatlan jelenségeket értem, NEM A MÁGIÁT) és az ezoterika (A természeti jelenségek megfigyelése, és az ebből következő logikai következtetések) ismét elindult hódító útjára a mai társadalomban. De vajon miért?

Kezdjük egy nem is olyan távoli múltban. Gondolatban menjünk vissza a náci Németországba, Hitler diktatúrájához. A harmadik birodalomnak nagyon fejlett okkult kultúrája volt. Maga Hitler is hitte, hogy a természetfeletti, okkult lények és a mágia valós, igaz alapokon nyugvó tény. Ez több dologból is adódhat. Hitler rettenetesen sokat olvasott, minden témában, de a fejében nem voltak rendszerezve az információk. Így tudta a harmadik birodalom tisztjeit, és katonáit áttéríteni az okkultizmus útjára. (Erről bővebben talán egy következő cikkben).

A következő korszak a rendszerváltás előtti időszak. A gazdasági válság hatása, és a politikai nyomás elég nagy életteret biztosított ahhoz, hogy a szegényebb rétegekben elkezdjenek reménykedni egy embereinél hatalmasabb erő létezésében, ezzel is elterelve saját gondolataikat és a felelősséget a társadalomban egyre erősebben érezhető problémákról. Az embereknek ráadásul szükségük van a hitre. Igénylik hogy hihessenek egy náluk erősebb, általuk befolyásolhatatlan lényben, és mivel az egyház ilyenkor már eléggé hanyatlóban volt, ez új kapaszkodót jelentett.

És már itt is vagyunk. A saját korunkban. 2010-ben. Az egyház, (és nem csak a keresztény egyház, hanem szinte a világon az összes) válságkorszakot él. A hívő emberek egyre kevesebben vannak. Alig van akit megkereszteltek. Akár ki is jelenthetjük, hogy a mai emberek nagy hányada, nem hisz Isten létezésében. Illetve hisz. Csak nem az bibliai Istenben, hanem egy azt meghazudtoló, mást nyújtó Istenben. Persze itt meg kell jegyeznem a Sátánizmust. Érdekes, hogy amíg az Istenhívők tábora egyre szűkül, a Sátánistáké gyarapszik. Pedig nem lehet egyedül sem a jó, sem a rossz. Mint ahogy nem csak betörők léteznek, hanem biztonsági őrök is.
Szóval az egyik okát az egyház hanyatlásában látom.

A Másik erős oka a televízió. Senki ne mondja, hogy nem látott még egyetlen olyan rajzfilmet, filmet, vagy anime-t amiben ne jelentek volna meg a természetfeletti képességekkel rendelkező lények, akármilyen formában.ez elsősorban a kisebb korosztályra jelent veszélyt, hiszen ők azok, akik hasonlítani szeretnének egy-egy szereplőre, hiszen bennük látják az erőt, a hatalmat, az elpusztíthatatlanságot.

A harmadik indokom, és egyben a személyes kedvencem, a 2 év múlva bekövetkező világvége. Amikor először hallottam fiatalokat beszélgetni okkultizmusról a buszon, önbecsülésemet nem sajnálva odamentem hozzájuk, és megkérdeztem hogy mi késztette őket arra, hogy ebben higgyenek.

A válaszok megleptek. Nem tudok pontosan idézni, de a következő volt a mondanivalója. Hogy megmeneküljenek a világvégétől.

Ez már magában hordozta a következő kérdésem: És hogyan lehet megmenekülni? A válasz a következő: Ha benned is szunnyad a mágia. Csak hogy tisztában legyünk a dolgokkal, az okkultizmus NEM a mágiát jelenti! Ezzel hátat fordítottam, és otthagytam őket.

Tehát miért is alakult ki újra az okkultizmus? Mert a kereskedelmi televíziózás átmosta a fiatalok elméjét? Vagy mert nincsen mibe hinni, és jó ha van akibe kapaszkodhatunk? Vagy mert félünk a bizonytalan jövőtől? Lehet. Szerintem inkább azért, mert könnyebben befogadható, és személyre szabhatóbb, hiszen nincsenek olyan megkötések mint a bibliában, vagy a többi világvallásban.

11 megjegyzés:

  1. Elgondolkodtató cikk.
    Remélem lesz folytatása....

    VálaszTörlés
  2. Remélem trényleg így gondolod.
    És biztos lehetsz benne hogy lesz folytatása!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a munkád, így tovább!

    Hitler okkult nácizmusáról én magam is írnék majd, remélem ez nem gond , csak nekem kb központi témám.

    Nagyon remélem, hogy 2012-ben tényleg fog történni valami, mert ami most van nem mehet tovább és nem tud tovább menni...

    VálaszTörlés
  4. akkor hanyagolom Hitler bácsit :)

    és hogy mi lesz? Majd kiderül :)

    VálaszTörlés
  5. 2012-es világvége? Ugyanmár. Ezerszer megjósolták már, és akik erről papolnak, és tudósoknak képzelik magukat, egyetlen néprajzi vagy történelmi kurzust sem hallgattak végig. Tudják egyáltalán hogy hányszor ért véget a maja naptár? és hogy mit jelentett a maják számára a "világ?"
    Szerintem marha nagy nevetséges népbutító ostobaság az egész. Elnézést ha sarkosan fogalmazok, de dühít hogy áltudósok emberek százmillióit képesek áltörténelmi ostobaságokkal elszédíteni.

    VálaszTörlés
  6. Croix d'Ange:

    Nyugodtan írj róla, nem azért mondtam!!!!!

    -Dirgesinger:

    Én is hallottam hogy vannak befejeződő ciklusok ami után újak nyílnak. De szerinted egy ciklus vége nem hoz némi változást? Én sosem világvégére gondoltam, hanem valami másfajta változásra, pl több okkultan aktív ember lesz meg ilyenek.

    Én pl hiszek a rezgésszám emelkedésben. vagy ez is téves?

    VálaszTörlés
  7. Nem, természetesen nem, ez ilyen módon még nekem is elfogadható pedig én nagyon háklis vagyok a történelemhamisításra, és még egyszer mondom, elnézést a durva fogalmazásért. Másrészt meg nem nekem kell helyesnek lennie az elméleteknek, nem én döntöm el az igazukat, hanem a tények. Valóban ciklusokra épül a maja naptárrendszer, amelynek végeit egy egy szimbolikus kataklizma jelzi - az egyik ciklus végén pl. a jaguár felfalja a napot. Namármost ha ezt szó szerint vesszük... ugyanígy nem szabad szó szerint venni a tüzet sem. Az meglehet, hogy változásokat fog hozni, de nem úgy, ahogy ezt állítsák, hogy az egész világegyetem elég mint egy gyufa. Tehát egyetértek veled.

    VálaszTörlés
  8. -Dirgesinger:

    Jó mert az én olvasatomban 2012 kb. ilyen formában hoz változás.

    Világvég a már most van. Új betegségek, vulkánkitörések, meteor, árvíz, földrengés hülye helyeken stb Tiszta jelenések könyve az egész egy jó pár éve :D... Tehát olyan hogy jön a Nibiru és két napunk és holdunk lesz meg hogy elárasztják az idegenek a földet vagy elolvadnak a jégsapkák elég az Ózonréteg... ugyan már. Ez már egy ideje folyamatban van.

    VálaszTörlés
  9. Nekem tetszett a cikk,kíváncsi lennék a folytatására :) A természetfeletti,sőt még az Istenes animék,filmek,rajzfilmek megronthatják a gyereket,például nálunk nem tudom pontosan melyik városban,egy gyermek felvett egy Supermanes ruhát [mert ugye superman tud szállni,meg kitudja még mit] és a gyerek elhitte,és a tömbházból kivetette magát [ 5-6 emeletes épületről beszélek], pedig csak olyan akart lenni,mint az a mesehős,nem akart meghalni..:|

    VálaszTörlés
  10. én sem hiszem, hogy világvége lenne 2012-ben, csupán egy változás az emberiséég életében. egy fordulat, ami meghatározza a további életet. ettől függetlenül nem fog semmi sem eltűnni. tény és való, hogy lehetnek katasztrófák, meg mindenféle dolgok. de ugye most is mik vannak??? (mondjuk ebbe most nem megyek inkább bele) de nem hiszem, hogy mindennek csak úgy vége lesz.
    amúgy igen, lehet, hogy a rezgésszám fog megváltozni... az emberek tudatra ébrednek, és megnő a rezgésszámuk. ki tudja?
    mondjuk én nem gondolkozok azon, hogy mi lesz 2012 dec.21-én. próbálok inkább a jelenben élni. :)

    VálaszTörlés
  11. -Cukorka:

    A gyerek valószínűleg hülye volt.

    -Florielle:

    Legalább a szülinapom meg lesz tartva, ha a Karácsony nem... XD

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: