2010. március 27., szombat

neo.Crysis: A Föld Órája




2010. március 27. 20:30

Egy sydney-i kezdeményezést vett át néhány éve az egész világ, melyet a Föld Órájának vagy Earth Hour-nak hívunk! Hogy mi is ez?



A világon mindenhol-persze ahol csatlakoznak és részt kívánnak venni ebben az emberek- egy kerek órára, hatvan percre elsötétedik a világ. Lekapcsolják a világítást, kikapcsolják az elektromos készülékeket és itt már nem csupán a háztartásokra, hanem a nagyobb intézményekre is gondolni kell. Budapesten például legutóbb elsötétedett a Vár, a Citadella és a Lánchíd is! A világon pedig több neves szállodalánc, étterem is szüneteltette a működését, pedig ugyebár nekik ez még anyagi kiesést is jelent. Elsötétül a Colosseum vagy a Gonden Gate híd is. Mondhatjuk persze, hogy ez oda nem tesz semennyit a világ éves fogyasztásában, de ha
belegondolunk rengeteg energiát takarítunk meg ezzel!

Sydney kétmilliónál több lakosa - és maga a város is - lekapcsolta egy órára a nélkülözhető fényeket, így 10,2 százalékos áramfogyasztás csökkenést mutattak ki, valamint 5 százalékkal lett kevesebb a légszennyezés. Egy kutatás szerint hazánkban a felnőtt lakosság 15 százaléka vett részt az akcióban, vagyis legkevesebb 1,5 millió ember, így a megtakarított energia 50 és 100 Mw között volt, ami persze vajmi kevés a világ megváltásához, de eddig ez az egyetlen olyan mozgalom, melyet az egész világ figyelembe vesz és tesz a klímaváltozás ellen-ami azért szomorú. Budapesten egy-egy épület megvilágítását és közterek kivilágítását kapcsolják le. Sajnos csupán egyetemi diákok által rendezett megmozdulások lesznek, külön az önkormányzatok nem fordítottak erre különösebb figyelmet. Ezzel ellentétben a világ nagy részén szabadtéri programokon vehetnek részt az emberek, például fáklyás menetekben.

A cél nem a fogyasztás csökkentése, hanem figyelemfelkeltés az energiatakarékosságra. A fő cél az, hogy az emberek nap mint nap jobban odafigyeljenek az energiafelhasználásukra!

Egy hatásvadász videó a témáról, a magyar kampány fő képviselő videója:

szólj hozzá: Ozone Föld Órája

Fotóskedvűeknek pályázat: Fotózd le utcádat, házadat vagy a munkahelyedet a Föld órája alatt és egy nappal korábban vagy később ugyanabban az órában. A fotót küldd el az foto@ozonetwork.hu címre!

Néhány kép a tavalyi akcióról:

Szóval mindenki döntsön belátása szerint. Én épp haza fogok igyekezni a munkából, úgyhogy a mesés-dakotás környék ahol lakom, még jobban elsötétedik..az pazar lesz! Én amúgy nem vettem észre a tavalyi sötétséget sem, és nem emlékszem azon a napon mit csinálhattam...de ha nem lennék napok óta beteg és ráadásul nem kellene dolgozni mennem szombaton, biztosan az elsötétedett várost járnám, például a budai vár utcái kellemesek lehetnek vagy nagy szerelmem a Duna part mondjuk némi hold- és csillagfénnyel fűszerezve..úgyhogy jó szórakozást a vállalkozó kedvű vándorlóknak!

7 megjegyzés:

  1. hallottam már róla, de én nem vagyok ezeknek a híve.
    mindegy.
    van egy kis meglepi a blogomon nektek (:
    nézzetek be (:
    pusziii.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ez faszság, nem ettől lesz jobb a világ. :D

    Letti:

    Köszi ^^

    VálaszTörlés
  3. Káin:
    ..csak tudod, ki a kicsit nem becsüli...
    Lázadj: kapcsolj fel mindent-generálj akkora fogyasztást és próbáld 1.5 millió ember igyekezetét megakadályozni :D

    Szerintem nagy előrelépés egy-egy ilyen megmozdulás..sőt még ez is kevés..a Föld egyértelműen haldoklik..és sokkal többet is megtehetnének ez ellen az emberek, akár még törvényi szabályozásokkal is!

    Iszonyatos mennyiségű szennyet bocsájtunk ki..csak a hulladékba gondolj bele, amit pl a családod egy hét alatt halmoz fel..és ezt szorozd be BP fogyasztásával, azt az országra nézve vagy az egész Föld lakosságára...bele sem merek gondolni..nem beszélve a levegő-a fényszennyezésről, vagy a természetes vizek bemocskolásáról..nem vagyok valami fanatikus aktivista, de egyszerűen szégyellem magam az emberek gusztustalansága miatt..

    és ezt kell megérteni, hogy azzal is teszel a környezetedért, ha lekapcsolod a fölös elektronikai cikkeket, szétválogatod a saját szemetedet, nem töröd le a csemete fákat mert kemény vagy, nem nyomod le a lefolyóba az olajat meg a zsíroldót, nem használsz minden vásárláshoz nylon zacskót vagy csak egyszerűen elsétálsz a kibaszott kukáig az utcán..sok-sok kis apró dolog-amire ha az emberek jobban odafigyelnének, kicsivel jobb lenne.

    De mindenki csak sír és panaszkodik, és nézi ahogy elolvadnak a jégtáblák, ömlik a füst, gerjed az ózon..szép lassan megfulladunk..nem is beszélve a természeti katasztrófákról, amiket a megváltozott időjárás okoz. Ha megnézzük az elmúlt akár 40 év statisztikáit-drasztikus a mocsok felgyülemlése..
    Égetjük a szemetünket, nehogy ellepjen minket, ergo szennyezzük a levegőnket..vagy mégjobb, egyenesen ássuk el! A szeméthegyek, amiket látni lehet mélyen a földben gyökerezve indulnak..

    De azt hiszem ezzel nem csak én vagyok hogy felháborít és aggaszt a dolog. Nem csupán kihasználnunk kellene ezt a bolygót, és ha már adni nem vagyunk képesek, legalább takarítsuk el a magunk mocskát!

    Káin-legyél jó kisgyerek! Pl én mondjuk öt év múlva is szívesen leülnék egy fa árnyékába, nem pedig egy koszos épület bűzös levegőjében elmélkedni..

    Korán kelek és korán indulok dolgozni..és olyankor még látni az előző este mocskát..minden hajnalban egy merő szeméttenger a város. Szégyen! Még az állatok sem tűrik meg a saját mocskukat-mi meg a fejlett fölemelkedett faj abban élünk!!

    VálaszTörlés
  4. Hát én ma egész estére lekapcsolom a villanyt , mert megyek szülinapomat ünnepelni ^^. Nem ettől lesz jobb a világ , de ha figyelünk rá ,hogy kikapcsoljunk mindent amikor nem kell akkor sokat lehet spórolni. És nálunk nem egy utolsó dolog :).
    Nálunk nem fogunk csillagokat látni mivel esik XD.

    VálaszTörlés
  5. Black Butterfly:

    SOK BOLDOG SZÜLINAPOT! ^^

    És amúgy igen..pontosan így van..mindenkinek csak picit kellene odafigyelnie magára..és bizony hosszú távon a számlán is meglátszik :D:D
    Emlékszem az előző albérletemben, amikor elromlott a hűtő és mindegy volt, akkor mindig mielőtt elmentem otthonról lekapcsoltam a biztosítékot..totál nullán volt minden :D:D este hazamentem a melóból-áram be, vacsorát főztem, fürödtem, olvastam aztán alvás...és pár ezer volt a számla hó végén :D persze az új hűtő után meg nehéz volt visszaállni és leszokni erről a "lecsapokmindent" berögződésről..:D nem tudom..valamiért jó érzés volt tudni, hogy teljesen működésképtelen minden és nulla a fogyasztás...:D:D fura dolog volt tudom jól-de hát én sem vagyok teljesen komplett XD

    VálaszTörlés
  6. -Neo:

    Az is lesz. Kibaszom a Batman reflektort az erkélyre, lecserélem a jelet és fellövök egy kurva nagy zsidócsillagot. :DDDDDDDDDD

    Egyébként nem ismersz régről, de anno egymás után nyertem a környezetvédő pályázatokat, de amíg ezen a világon a média és a mocskos zsidók uralkodnak, te aztán bármit is tehetsz a földet meg fogják ölni, tök mindegy mennyire próbálkozik egy marék ember vagy sem. Sajna ez a valóság.

    -Black Butterfly:

    Boldog szülit! :)

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: