2010. március 3., szerda

Káin: Zeneajánló

Nos mivel tegnap óta mindig szóba jön Tim Burton, így a mai nap záró cikkét is a témával kapcsolatban írom, egy zeneajánló keretein belül. Ugye már lentebb említettem, hogy Tim Burton filmjeiben a folyamatos zenei aláfestést ki készíti el, tehát már nem titok, hogy a mai művészünk nem más mint:

DANNY ELFMAN


Teljes nevén Daniel Robert Elfman.
Hírnevét a tv sorozatok és filmekhez komponált zenéivel szerezte meg magának.Tim Burtonnel jó barátok , az Ed Wood és Sweeney Todd-on kívül az összes Tim Burton filmek ő szerezte a zenéjét. A Batmanért Grammy díjjat is kapott. Vicces, de azon kívül, hogy ő volt Jack hangja és a zenéjét is ő alkotta meg, ő a felelős a Simpsones család és a Született feleségek openingjéért is! Zseniális hangjának és muzsikájának köszönhetően több millió embernek futkosott a hátán a hideg, az összes zenéjét meg lehet torrentről szerezni, de be szeretnék mutatni párat kedvcsinálónak. Azon kívül , hogy filmzenéket szerzett egy külön albummal is rendelkezik, amiről szintúgy sok kedvencem van, az álmomról szóló cikkemben az egyik kedvencemet raktam be aláfestő zenének. :)

1953-ban született, Los Angelesben töltötte gyerekkorát, de bátyjával később Franciaországba költözött. Egy színjátszókörbe beiratkozván ismerkedett meg a nagy zenekari hangszerekkel, majd Afrikába utazott ahol szintén nagy zenei tapasztalatokkal gazdagodott. Testvére filmeket kezdett rendezni ami alá Ő komponált, mint már említettem a Pee Wee nagy kalandjai alatt ismerkedett össze Timmel. Nos itt egy lista az érdekesebb alkotásairól:

-Filmzenéi:

-Tales from the crypt
-Pee Wee's playhouse
-Beetlejuice
-Beetlejuice (cartoon)
-The Simpsones
-Batman (cartoon)
-Desperate Housewifes
-Fable videójáték
-Spy Kids
-Pee Wee big adventures
-Batman (1989)
-Edward scissorhands
-Batman Returns
-The Nightmare before Christmas
-Dolores Claiborne
-Mission Impossible
-Mars attacks!
-Man in black
-Flubber
-Good Will hunting
-Sleepy hollow
-Big fish
-Chicago
-Charlie and the...
-Corpse bridge
-Alice in wonderland

Ezen kívül még rengeteg film zenéjét írta meg, de őket tartottam érdekesebbnek. Most bemutatnék pár kedvencet, remélem tetszeni fog. Elsőként az önálló albumáról szemezgetnék nektek:





Az albumról számomra ez a legkedvesebb



Egy másik kedvencem ahol hallani a gyönyörű hangját



Batman



Olló kezű Edward



Beetlejuice (Sokáig ez volt betéve ébresztőórának :D)



és egy kihagyhatatlan darab jó anyám tiszteletére:



No remélem mindenkinek tetszettek a zenék, amiket kiraktam ha nem is mindet hallgattátok meg, ajánlom, hogy a nem film zenéit tessék meghallgatni mert nagyon feelingesek. Én egész télen őt hallgattam, szóval sikeresen be is fordultam tőle a hóban ahogy illik.



2 megjegyzés:

  1. Hm.. ébresztőóra hangnak nem szabad betenni olyan zenét, amit szeretünk, mert nem következik be a kívánt hatás. Nálam legalábbis.. vagy tovább alszom, álmomban a zenét hallgatva, vagy felébredek rá és megutálom, hiába szerettem nagyon..

    VálaszTörlés
  2. -Pepita Ofélia:

    Bár így lenne, sajna én a legkisebb zajra is felriadok :(

    A második opció kínos :D de érthető...

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: