2010. július 14., szerda

Misantrophe Mandy: Zeneajánló

A változatosság gyönyörködtet, így ezúttal zeneajánló lesz terítéken. Nem vagyok oda az elektronikus zenékért (sőt, sokáig a jazz mellett ezzel lehetett még kikergetni a világból), de a következő együttes valami olyasmit produkál, ami nekem is tetszik. (Nézzétek el nekem a rövidre fogott bemutatást, de tök laikus vagyok zenei téren, legtöbbször csak annyit tudok nyilatkozni egy-egy számról, hogy tetszik vagy sem... *irul-pirul*)

Pendulum

Az együttest 2002-ben alapította az ausztrál Rob Swire és Gareth McGrillen, akikhez később csatlakozott egy DJ, Paul 'El Hornet' Harding. Első számuk, a Spiral/Ulterior Motive nem hozott valami nagy sikert, de aztán underground körökben mégis befutottak a Vault és Trail of Sevens c. számaikkal. Ezután Angliába tették át a székhelyüket, ahol csatlakozott hozzájuk Peredur ap Gwydden gitáros és Paul Kodish dobos, valamint Ben "the Verse" Mount MC.

Az első albumot három évvel később jelentették meg, Hold Your Color címmel. Az album öt számából adtak ki kislemezt, ezek közül a Slam/Out there volt az első, ami előkelő helyezést ért el az angol toplistákon.

A következő lemezt, az In Silicót már majdnem kizárólag a számítógépes technika leváltásával, instrumentálisan rögzítették 2008-ban. Így alakult ki a jellegzetes hangzásuk, melyben a rockosabb elemek keverednek az electróval és a drum and bass-szel. Harmadik albumuk Immersion címmel jelent meg idén májusban az eddigiekhez hasonló stílusban.

Koncertjeikkel körbejárták a világot, és akár élőben, akár DJ szettel lépnek fel, mindig és mindenütt nagy sikert aratnak. Magyarországban többször is jártak már, legutóbb idén a Balatonsound fesztiválon léptek fel.

Hivatalos adatok

-Jelenlegi tagok:

Rob Swire – ének, Ztar (ha jól olvastam, ez a hangszer kb. egy gitár és egy szintetizátor gyermeke :D)
Paul 'El Hornet' Harding - DJ
Gareth McGrillen – basszusgitár
Perry ap Gwynedd – gitár
Paul Kodish – dob
Ben Mount – MC

-Nagylemezek

Hold Your Color (2005)
In Silico (2008)
Live at Brixton Academy (2009)
Immersion (2010)

-Kislemezek

Spiral / Ulterior Motive (2003)
Another Planet / Voyager (2004)
Back 2 You / Still Grey (2004)
Tarantula / Fasten Your Seatbelt (2005)
Slam / Out Here (2005)
Hold Your Colour / Streamline (2006)
Blood Sugar / Axle Grinder(2007)
Granite (2007)
Propane Nightmares (2008)
The Other Side (2008)
Showdown (2009)
Watercolour (2010)
Witchcraft (2010)
The Island (2010)

Most pedig következzen tőlük néhány kedvenc számom, amikre bármikor tudok önfeledten tombolni (de a házimunkához is mindig erőt adnak. :D)

Slam

(ez egy igen beteg klip xD)



Propane Nightmares



Granite



Other Side



Tarantula

(ismerős lehet a Schönherz-kupára készített Teréz anya, csapjad c. mókás videóból...)



Witchcraft



A végére pedig két link: a banda Myspace-oldala és hivatalos honlapja

6 megjegyzés:

  1. Én eddig kétszer voltam koncerten, de mindkét alkalom lenyűgöző volt, nagyon szeretem őket, pedig előttük nem gondoltam volna, hogy elektronikus zene is beleeshet az érdeklődési körömbe...
    Jó, hogy írtál róluk :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett. :) Valahogy én is így vagyok vele, azt leszámítva, hogy koncertre még nem jutottam el... :D

    VálaszTörlés
  3. Én is letöltöttem az összes albumot, de kb csak 4 szám tetszett :-s. azt hittem hasonlítanak a Prodigy-re. amúgy jó cikk!

    VálaszTörlés
  4. A Prodigy-nél light-osabb sztem. Egész albumokkal nem is próbálkoztam (a Prodigy esetében sem egyébként), mert úgyis tudom, hogy csak pár szám tetszene... De azokat orrvérzésig hallgatom. :D Azért örülök, hogy az a pár szám bejött. :) És üdv megint "itthon"! ;)

    VálaszTörlés
  5. A Watercolour cimű daluk az brutál mega-libabőrözős ;)

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: