2010. július 8., csütörtök

Misantrophe Mandy: Felháborító ostobaság, a szingliadó

Nem tudom, mennyire engedhetjük meg a blogon az aktuálpolitikai véleménynyilvánítást, de pont ma olvastam valamit, amin rettenetesen felháborodtam, és úgy éreztem, meg kell osztanom valakivel. (Káin, ha úgy érzed, a cikk nem való a blogra, nyugodtan töröld, nem fogok rajta megsértődni.)

Szingliadó

A napokban Boross Péter exminiszterelnök (1993-1994) állt elő azzal a javaslattal, miszerint egy bizonyos életkor felett a gyermektelen állampolgárok fizessenek több adót. Egyfajta gyermeknevelési hozzájárulás lenne ez, amivel az államkasszából a családoknak juttatott támogatások okozta költségvetési hiányt pótolják...

Megáll az eszem! Mégis mit képzel a kormány? Mi köze van hozzá, hogy ki mikor akar gyereket vállalni? Igen, való igaz, hogy alacsony a születések száma és fogyóban a nemzet, de biztos ez az egyetlen mód, hogy visszájára fordítsuk a jelenséget? Abba nem gondol bele a tisztelt ház, hogy talán vannak, akik azért nem vállalnak gyereket, mert nincs meg hozzá a megfelelő egzisztenciájuk és nem akarják a nyomorba szülni a porontyot? De azért sújtsák csak őket még több adóval, hadd szenvedjenek, ha már anyuka nem képes kipréselni a két lába közül azt a nyamvadt kölyköt!

Csizmadia Ferencné Nemes Márta családpedagógiai szakértő, a Családi Nevelésért Alapítvány elnöke így nyilatkozott az elképzelésről: "10 százalékos gyermektelenségi adó kivetését szorgalmaztuk a 24 éven felüliekre, hogy gátat vessünk az egyéni önzésnek, hiszen a gyermektelenek, a szinglik nem vállalnak részt mindannyiunk közös felelősségéből."

Egyéni önzés?! És ezt egy családpedagógiai szakértő, egy tanult ember mondja?! Veszettül káromkodom magamban a gép előtt, egyszerűen nem értem, hogy mondhat valaki ekkora ostobaságokat. Egy gyerek nevelése óriási felelősség, megfelelő emberi és anyagi háttér szükségeltetik hozzá, és ha csak egy kicsit is hibádzik az egyik, már borul az egész. (Saját példa: a szüleimnek előteremtették a pénzt a két gyerekre, csak a sok munka mellett idejük nem maradt ránk, ezért ma odáig fajult a kapcsolatom velük, hogy ha egy hétnél több időt vagyok itthon, tiszta ragya lesz a fejem a stressztől...)

"Az utódok védelmében van erre szükség. Az intézkedés a magyarság lélekszámának gyarapodását segítené, és egyúttal megerősítené a család intézményét is. " - így fogalmazott továbbá Márta kedves, a nagy szakértő. Megerősíti a család intézményét? Persze, biztos jó lehet úgy felnőni, hogy a szüleid le se szarnak, mert csak az adó elkerülése miatt csináltak meg.

Az én szótáramban a család azt jelenti, hogy két érett, felelősségteljes ember eljut odáig, hogy gyermeket vállaljon, de csak akkor teszi meg tényleg, ha minden szempontból felkészültek a döntésre. Nem lehet olyan családba gyereket szülni, ahol mindkét szülő három műszakban melózik szarért-húgyért, a gyerekkel meg a kutya se törődik közben. De olyan családba se, ahol megvan ugyan a pénz, de a szülők emberileg a béka segge alatt vannak, mert megveszik a gyereknek a nyolcvanöt Barbie-t meg a plazmatévét, aztán csodálkoznak, ha felnőttkorára elkényeztetett, önző gyökér lesz.

Szingliadó... A huszonegyedik században... Az abortusztilalmat nem akarják visszahozni? Vagy ha már szingliadó, ne álljunk meg itt, legyen kötelező tanúk előtt gyereket csinálni, hadd lássa az állambácsi, mi aztán csudajó állampolgárok vagyunk!

Öregedő a társadalmunk, igen. Pár éven belül rengeteg lesz a nyugdíjas, akiket az államnak kell eltartani, igen. De ezért miért a kisemberek szívják meg? Miért nem azoktól szorgalmazzák az adók beszedését, akik minimálbérre vannak belejelentve, mégis ott áll a három BMW a kocsifeljárón? (Nem, nem a cigányokra gondolok, mert nem akarok általánosítani: van olyan cigány ismerősöm, aki egyetemre jár a két testvérével együtt.)

Mi van azokkal, akik terméketlenek vagy akiknek meghalt a gyerekük? Fizessenek ők is?

Úgy érzem, nagyon, nagyon el van rontva valami ebben az országban...

27 megjegyzés:

  1. nahát igen, ebből is látszik, hogy a zsidók csak magukból meg a cigányokból indulnak ki. Tényleg, nem szokásom ilyet mondani és remélem, hogy ezért nem fognak moderálni, de szent meggyőződésem, hogy mindegyik zsidó, amelyik ott ül fent. Pláne ha ilyeneket beszél. O.o Enyhén szólva is durva, hogy a gyerek szülést "állampolgári kötelességnek" és "fajfentartási kellemetlenségnek" tüntetik fel. Nem állatok vagyunk. És hála ennek, nem állat módjára akarunk gyereket nevelni.

    Ez az "ado" amúgy is egy sor kérdést vet fel. Azokkal mi lesz, akik orvosilag meddőnak lettek nyilvánítva? Nem elég, hogy az élet megszopatta őket de még állambácsi is megfogja? Fizesse más gyerekének a nevelési költségeit, de sajátja nem lehet.... Eszemmegáll...

    VálaszTörlés
  2. Azt nem írtam bele a cikkbe, de azzal (is) takaróznak, hogy pl. Német- és Franciaországban ez már bevett szokás és nem is hőbörögtek, amikor bevezették... Abba miért nem gondolnak bele, hogy Nyugaton a fizetések is sokkal magasabbak, úgyhogy nekik aztán tökmindegy, mennyivel adóznak többet? :P Itthon az átlagfizetés kb. 110 ezer körül mozog, és ebből még lejönne 10%? Az rengeteg!

    VálaszTörlés
  3. Pfff...uramatyám!

    "10 százalékos gyermektelenségi adó kivetését szorgalmaztuk a 24 éven felüliekre, hogy gátat vessünk az egyéni önzésnek, hiszen a gyermektelenek, a szinglik nem vállalnak részt mindannyiunk közös felelősségéből."

    Tarkólövés!

    Nagyon jól összeszedted az indokokat, Mandy, hogy miért baromság ez az egész. Egy aprócska dolgot még hozzátennék, amit nem említettél meg. Mi van azokkal a 24 éven felüliekkel akiknek NINCS párjuk? Akkor most dugassam meg magam gyorsan valakivel és attól lesz erősebb a család intézménye? Vagy ezt hogy gondolták? Eszemfaszom megáll! Teljesen logikus: aki egyedül él és így is nehezen tartja el magát, az dögöljön is meg lehetőleg.Áhh, most nagyon felbasztam magam én is!

    VálaszTörlés
  4. Pontosan erre gondoltam én is. Az élet színvonal is messze túlszárnyal minket. A lét minimum sem fejenkénti (kb) 65 ezer magyar forintnak megfelelő.
    A másik a mentális, szociális okok. Senkit sem lehet arra kényszeríteni, hogy szüljön, mint ahogy arra sem, hogy vetesse el a gyermekét. Elsősorban csak saját felelősségre dönthetünk, mert persze a gyerek érdekei is fontosak, de ha mi nem vagyunk érettek, felkészültek a babával együtt járó nehézségekre, akkor aztán eltörpül a gyerek vállalás fontossága, szépség és szükségessége.

    VálaszTörlés
  5. Amikor megláttam ezt a szót hogy "szingliadó" dobtam egy hátast O_O

    Mégis mi a faszomat képzelnek ezek ott fent?
    Egyébként erre itt vagyok én a jó példa mivel nem tervezek gyereket sem mostanság sem pedig egész életemben! De engem nem fognak megtörni már csak azért sem lesz kölköm!!!!!!

    Remélem majd lesz erről is egy népszavazás mint anno a vizitdíjról mert ez kb ugyanakkora baromság mint az-.-

    VálaszTörlés
  6. Luna, azért nem említettem, mert én sem tudom, pontosan, hogy gondolják. "a gyermektelenek, a szinglik" - ezt ugye lehet úgy értelmezni, hogy a gyermektelenek, TEHÁT a szinglik vagy a gyermektelenek ÉS a szinglik... :-/

    Skinny, kétharmados többséggel sztem a Fidesz nem fog szarakodni ilyenekkel, hogy népszavazás. Ha akarnak valamit, megcsinálják, mert megtehetik... :(

    VálaszTörlés
  7. Misantrophe Mandy:

    Sajnos igazad van,de én azért bízok abban hogy ezt a baromságot majd valamikor eltörlik...
    Tudom nem sok esély van rá jelenleg viszont ha ezt folytatják akkor még a mostaninál is kevesebb ember fog itt Magyarországon lakni!
    Én tuti lelépek mert eddig is elegem volt most meg aztán még inkább-.-

    VálaszTörlés
  8. Ezt bevezették már? Vagy megszavazhatjuk? Vagy mi?

    VálaszTörlés
  9. Káin, nem vezették még be, sőt, egyelőre ez csak egy felvetés, és nagyon remélem, hogy az is marad...

    VálaszTörlés
  10. -Mandy:

    Nem kell sok hogy elmenjek innét, na ez adott rá egy lapáttal.

    VálaszTörlés
  11. Úúúúristen ekkora baromságot. És mi van azokkal akik 24 évesen fősulira vagy egyetemre járnak és csak utána akarnak gyereket mert nem akarnak gyerek mellett tanulni vagy estire járni? Bár ez mellékes ahhoz képest amit írtál hogy mi van ha nem is lehet gyereke...

    MSE

    VálaszTörlés
  12. Hogy mi??MI van??? MIIII??? Hogy basz*****...najó nem is folytatom.

    24 kéremszépen 24!!!! 24 évesen ha szerencsém van, még bőven az egyetem padjait fogom koptatni és még ha dolgozom is, akkor is nagy valószínűséggel a szüleim anyagi segítsége is kell majd.Tehát a szüleim fizethetnek még többet...

    Amúgy nem tudom ki hogy van vele, de nem tudom, hogy 24 éves korom alatt egyáltalán be merném-e vállalni azt, hogy szüljek, csupán abból az egyszerű okból, hogy nem tartom magam elég érettnek.
    "egyéni önzés"...mégis hogyan képzelik???
    És igen, mi van ha nem találom meg azt a személyt, akitől szeretnék gyereket, és nem lesz megfelelő egzisztenciális helyzetem stb. stb.

    Ezzel tényleg csak azt fogják elérni, hogy aki teheti, az gyorsan elhúz innen....lehetetlenné teszik az életet, ilyen baromságokkal. És ami még rosszabb, attól tartok, hogy EZT tényleg komolyan gondolják.

    Húú, de rettenetesen felhúztam magam....basszus

    VálaszTörlés
  13. Helló! Valakit ez még meglep? De most őszintén? Én már csak kínomban röhögni tudok ezen. Pláne azon, hogy azzal takaróznak, hogy ittmegott (nyugat) jól működik,de azt elfelejtik megemlíteni, hogy kevés dolgot/módszert sikerült jól, működőképesen áthozni onnan...(pl. a Bologna-rendszAr, amit csak ott nem használnak...okkal ugye)
    Nah megyek és tanulok szépen tovább, hogy húzhassak el innen a fenébe. Lassan ott tartok már, hogy keletebbre se lenne rosszabb mint itt.
    Darkdoc

    VálaszTörlés
  14. Na közbe meg eszembe jutott hogy azokkal mi van akik mondjuk leszbik,melegek,travik stb? Pontosan nem tudom hogy ebben az országban lehet-e a fentebb említett kasztnak gyereket vállalni,de mindenesetre érdekes egy dolog ez is:D

    Nem szívesen húzok el itthonról mert annak ellenére hogy itt minden szar mégis maradni akarok,de úgy látom kiharcolja az állam hogy mégis csak elhúzzam innét a belemet...

    VálaszTörlés
  15. Tudtommal Magyarországon még nem vállalhatnak gyereket legálisan a homoszexuálisok. De a felmerülő rengeteg megválaszolatlan kérdésből is látszik, mennyire átgondolatlan marhaság ez a javaslat. Abszurdisztán. Ez van. -_-'

    VálaszTörlés
  16. épp egy légtérben vagyok egy gügyörésző babával, leizzadtam, ráz a hideg és forog a gyomrom. két évem van.

    VálaszTörlés
  17. Luna, pontosan ezt a mondatot akartam én is kiemelni! "gátat vessünk az egyéni önzésnek, hiszen a gyermektelenek, a szinglik nem vállalnak részt mindannyiunk közös felelősségéből."
    Elmennek a retkes k..va anyjukba! (Nem hiába gyűlölöm évek óta azt a mondatot, hogy "hasznos tagja legyen a társadalomnak".)
    Hát b.sszák már meg, legyenek oly szívesek az egész társadalmukat, mi ez bzmeg, kommunizmus? Esküszöm, látok magam előtt egy csomó birkát, akik bólogatnak mindenre, és gépszerűen megy minden, mint egy tervezet; "x éves vagyok, állampolgár, lekölykezek, jó lesz nekik".
    Én 23 vagyok, nekem idén fog születni a gyerekem, de én ISZONYÚAN felvagyok ettől háborodva!!!
    Mégis hogy képzelik ezt? És ha valakinek nem ketyeg az a bizonyos biológiai órája, és nem is fog?? Vagy, ha valaki aszexuális, és abszolút nem lesz gyereke?? Vagy,ahogy Skinny írta, homoszexuális? Mert igen, van ilyen, és az ilyet nem b.sztatni kell, hanem megérteni. Vagy ha nem tud szülni/gyereket nemzeni, mert olyan a szervezete? Hát hoppá, ilyen is van. Hol vannak itt az emberi jogok??

    EGYÉNI ÖNZÉS???? EZ MÉGIS MI A JÓ ANYJA? És ha igen, önző az ember, akkor mi van?? Ha a saját életét akarja élni, és nem csak azért, hogy bulizzon, hanem mert tudja, hogy egy gyermeket nem tudna úgy szeretni, nevelni, ahogyan "kellene", és inkább mással foglalkozik, emellett nem pocsékolja el az életét? Mégis milyen jogon néznek rossz szemmel arra, akinek 24 év felett nincs gyermeke? Mégis hogy képzelik ezt? Egyébként, ha már mindannyiunk közös felelőssége, nem valahol máshol kellene elkezdeni ezt a naaaaagy közös fejlődést, és a naaaagy közös dolgokat előbb megteremteni. Teszem azt MUNKANÉLKÜLISÉG? Itt pattognak, hogy így kell ezt, meg úgy kell ezt, de basszus, gondoljanak már bele, hányszázezer munkanélküli van az országban, és nagyon sok önhibáján kívül. És abba szüljön gyereket az ember?

    Hát komolyan mondom, iszonyúan felháborodtam.

    VálaszTörlés
  18. Ha én szülnék tutira aszociális társadalmon kivüli deviáns skizoid paranoiás lenne:nálam anyai ágon MINDENKI skizofrén, a férjem meg paranoid skizofrén-igaz ZSENI festő!-volt aki erős dilibogyókon élt. Tuti örökletes.
    Én borderline-os vagyok és 45 éves lassan. Ja,volt egy abortusom mikor azt se tudtam kitől lehet.,-volt egy vetélésem EGYSZER ,mikor Lackó valahogy fogigátló mellett "belémvuduzott" egy babát,akkoriban meg is akartuk tartani , pia és szipu mellett-3 hónapos voltam vele mikor megharapott egy patkány az állatboltban ,csontig ujjbaharapott,s akkor elöntött a vér.....elment.

    VálaszTörlés
  19. Mondjuk az is jó lenne ha a gyes nem csak 24 ezer ft lenne -.- Nem azért melózik az ember évekig, hogy aztán a gyes lejárta után (ami mostanában ráadásul 2 évről 1 évre redukálódott le) ennyiért éhezzen. Ez kb a havi pelenkára elég, meg egy kg krumplira a gyerek főzeléke mellé. -.-' Ezt kellene talán megreformálni! Vissza hozni és nem csak a cigányok által elérhetővé tenni a szocpolt. Hogy a GYEREK VÁLLALÁS NE LEGYEN EGYENLŐ A SZEGÉNYSÉG VÁLLALÁSÁVAL.

    VálaszTörlés
  20. *akarom mondani a GYED lejárta után...

    VálaszTörlés
  21. Hét ez undorító!
    Én is azt mondom , hogy ha valakik úgy gondolják és meg van a hátterük gyermeket vállalni akkor hajrá!
    De ebbe az országba...
    Nem tudom mit gondolnak ezek magukról!
    Én nem vagyok gyerekpárti bevallom, de most az jobb lett volna ha 16 évesen szülők?
    Pont ma láttam egy csajszit( egy szórakozóhelyre jártunk )kb 16 , de nagy pocakkal vonult! Hát gratulálok!
    Nem tom miért kell sürgetni ezt! Kb már 30 évesen vagy idősebben vállalnak gyereket!
    Nagyon remélem nem vezetik be!

    Azért én köszönöm , hogy megosztottad velünk!

    VálaszTörlés
  22. Annak azért örülök, hogy ennyien felháborodtatok rajta, ez jelent valamit. Pl. azt, hogy ha csak fel is merül, a többség talán felhördüléssel fogadja majd, és leszavazzuk a *csába! :D

    VálaszTörlés
  23. Ez engem is felháborított. Az előttem szólók mind leírták azokat a dolgokat, amiket felhoznék én is indoknak, úgyhogy nem szeretném ismételni az elmondottakat.
    Viszont ha ezt bevezetnék, akkor lenne frankón 2 évem gyereket szülni egyetem és diákhitel mellett, úgy hogy a szüleim nem is igazán tudnak támogatni, tehát a diákmelobol és a különféle szoctám és tanulmányi ösztöndíjból élek... és gondolom elég sokan vannak ugyanebben a helyzetben...
    Csakis gratulálni tudok! Hajrá Magyarország!

    VálaszTörlés
  24. Engem totál kiakasztott! Itt és most kijelentem: Fidesz-szavazó vagyok, de azt nem értem, hogy a Viktor mi a bánatnak kérte fel alkotmányozásra, ezt a vén f-t, akinek már régen a temetőben lenne a helye, és nem a politikában! Fél év múlva 35 éves leszek, a párom néhány éve fiatalon egy érkatasztrófa következtében MEGHALT! ITT KIJELENTEM, a családi nevelésért alapítvány-nevű sza.egylet (Az ilyeneket szigorúan fel kellene oszlatni, bármelyik kormánynak!) nem fog tetszeni, amit mondok. Egy darabig szingli maradok, ha később párkapcsolatban SEM AKAROK 1 KÖLYKET SEM A VILÁGRA HOZNI, SŐT 18 évesen döntöttem el, hogy NEM IS AKAROM, MAGÁNÜGY, de nem! Nos nézzük.
    1. 1950-1956! 6% gyerektelenségi adó, 25 év felett! (nagyszülői forrás!)
    2. Ezek csak a soviniszta diktatúrákban léteztek, akkor is az őskorban: Rákosi, ceaucescu!
    3. AMI A LEGFONTOSABB-ALKOTMÁNYELLENES-Piacgazdaságban élünk, nemde?
    4. Itt majd a cigányoknak, és a proli sokgyerekesnek, aki az állam emlőjén lóg, de dolgozni nem akar (kinek nem inge, ne vegye magára!) annak lenne kánaán, az egy gyerekesek és a gyerekteleneknek kussss és fizessetek lenne a neve, tehát a diktatúra, csak ránk (szinglikre) lenne alkalmazva, ha lehet így is magam kifejezni!
    5. Eleve ez fel sem merülhet sehol, ugyanis: NEKEM UGYAN EGYETLEN SZAR EGYESÜLET, HÓBAGOLY, SENKI NE MERJE MEGMONDANI, HOGY MIT KEZDEK AZ ÉLETEMMEL!!!
    6. Mi jogon avatkozna bele egy senki egyesület, de bárki is a személyiségi jogaimba erőszakkal, a düh majd szét vet!!!
    Nem hiszem el, hogy a kormány ezt komolyan is vette! A hóbagolyról meg annyit (egyébként egy közönséges komcsi volt!), jobb lenne, ha visszaszolgáltatná azt, amit 20 évvel ezelőtt az antall hóhérral kiloptak az országból, mert ezek a férgek adták el az országot! Olyan nincs, hogy ezt egyetlen kormány bevezetné (kizárt!)! Azt még leszögezném, HOGY EGY KURVA FILLÉRT NEM FOGOK FIZETNI, VAN ELÉG AMIT LEVONNAK AZ ADÓMBÓL, MEG AMÚGY IS! MI A F...-t KÉPZEL EZ A NÉHÁNY EGYETÉRTŐ SENKIHÁZI?! A hóbagolynak és ennek a hóhérgittegyletnek üzenném. TEHETNEK NEKEM, ÉS A HASONLÓ VÉLEMÉNYEN LÉVŐ HONFITÁRSAIM NAGY TÖBBSÉGÉNEK egy nagy szívességet!
    Egyébként meg jó lenne, ha azt a vérkomcsi hóbagoly elvtársat eltávolítanák a közéletből is, ezt a családi nevelésért nevezetű hóhér valamit, meg FEL KELL OSZLATNI A PI..Á-ba!

    VálaszTörlés
  25. -Kriszti:

    Én azért nem mentem el szavazni mert szerintem mindkét párt egy kalap szar. Ő máshogy fog szopatni minket mint az MSZP-sek. Lehet ad, de másból vesz el hogy adjon, nincs igazság. A legjobb lett volna egy csendes tüntetés amikor mindenki bojkottálta volna a szavazást, de nem lehet.

    Szerintem ezek mind egy követ fújnak és csak a médiának meg a parasztoknak szól hogy ellenségeskednek, tuti jóban vannak és azt akarják csak elérni vagy ők vagy a másik fél legyen a hatalmon.

    Én teljesen megértem a felháborodásodat, én sem akarok gyereket. Mondjuk én tuti elhagyom az országot mert gyűlölöm. Tiszta szívemből.

    A cigánykérdésben meg bakker .... Már most az adónkból sok köcsög kis patkányra kapják a segélyeket így MÉG TÖBBET FOGNAK KAPNI :DDDDD.

    Remélem nem jön össze a tervük :(

    VálaszTörlés
  26. Ha jól láttam a neten, 2011 januárjától bevezették... ez igaz? O_X

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: