2010. július 12., hétfő

Káin: Filmajánló

Nos a mai ajánló rendbontó lesz, mert nem horrorral fogunk foglalkozni, hanem egy tündérmesével. Már többször írtunk cikket Tim Burtonről és voltak filmek amikre nem igazán tértem ki, mert van amit bevallom nem láttam. Az egyik ilyen film a :

NAGY HAL

volt. A filmet véletlenül néztem meg, anyám letöltött egy TB pakkot és közte láttam meg az ismeretlen címet , így jobb híján (mert a többit láttam) leültem megnézni. A film kellemes csalódás volt, nagyon tanulságos és szívhez szóló történet az elmúlásról és egy apa és fiú kapcsolatáról.

A fiú apja haldoklik és ez idő alatt emlékszik vissza arra hogy az apja miket mesélt neki gyerekkorában. Úgy érzi sosem ismerte meg igazán a férfit aki nevelte őt, és hogy talán az anyját és őt is megcsalta egy másik családdal. Az apja töretlenül meséli neki és a feleségének az érdekesebbnél érdekesebb tündérmeséket egy óriásról, egy faluról amit Fantomnak hívnak és egy sziámi iker keleti testvérpárról akikkel megszökött a háborúból.

A fia ezzel egy időben kezd apja múltja után kutakodni és jön rá, hogy az apja még ha ki is színezett dolgokat jó ember volt és sosem hazudott (bocsi a spolilerért) . Ez leginkább a záró jelentben mutatkozik majd meg. Mikor a férfi eltávozik az élők sorából olyan szépen van megcsinálva hogy majdnem elsírtam magamat, többek között rengeteg szimbolikus jelentéssel bír a film. PL Fantomban ellopják az emberek cipőjét, hogy ne menjenek el onnan és bár szép és békés hely a fiú apja tovább áll mert még fiatal és fűti a kalandvágy és az ambíció. Mikor azt mondják, hogy ne menj hiszen nincs cipőd és mi lesz veled így (stb) , ő csak vállat ránt és azt mondja, hogy akkor majd megsérül a talpa és otthagyja a döbbent tömeget és útnak indul mezítláb. Ez azt akarja érzékeltetni hogy sokan belenyugodnak a sorsukba és nem szakítanak a hagyományokkal mert félnek változtatni és félnek az újtól, vagy attól ami veszélyes. Ez csak egy jelent volt a sok közül.

-Official adatok:

-2003-as
-Amerikai filmdráma 125 perc
-rendező: Tim Burton
-író: Daniel Wallace
-forgatókönyvíró: John August


-szereplő(k):

Albert Finney (Edward Bloom)
Ewan McGregor (ifj. Edward Bloom)
Billy Crudup (William Bloom)
Jessica Lange (Sandy Bloom)


" A valós és fantasztikus történetekből szőtt film Edward Bloom és szeretteinek története. Még ha nem is hisz mindenben, amit elmond, Edward mindene a mesélés. Nyolcévesen, egy természetellenes növési roham miatt ágyhoz kötve Edward a teljes Világ Könyves Enciklopédiájának elolvasásával foglalja el magát. Különösen megragadja egy cikk az aranyhalakról, amelyből megtudja, hogy "ha az aranyhalat kis edényben tartják, kicsi is marad. Optimális körülmények között egy hal kétszer, háromszor, sőt akár négyszer akkorára is megnőhet, mint akváriumban." Tíz évvel később a dél-karolinai Ashton egyik legnépszerűbb fiatalembereként rájön, hogy, csakúgy, mint az aranyhalnak, a növekedéshez neki is el kell hagynia az otthonát, és fel kell fedeznie a világot.

Ahogy újdonsült barátjának, Karlnak az óriásnak is bevallja: "Úgy gondolod túl kicsi számodra ez a város? Egy olyan hatalmas ambíciójú embernek, mint én, aztán tényleg kicsi. Minden négyzetcentijét szeretem, de érzem, ahogy rám zárulnak a határai. Ilyen helyen csak bizonyos mértékig növekedhet egy emberi élet." Így veszi hát kezdetét egy valószínűtlen és mitikus utazás.,,


A zenét Danny Elfman írta és a film 4 Glóbuszjelölést kapott és egy Oscart a legjobb zenéért. Érdemes megnéznie mindenkinek aki szereti az elgondolkodtató, szívhez szóló történeteket és Tim Burton és Danny Efman munkáját.

-A film oldala

Trailer:



Remélem megnézitek és tetszeni fog nektek! Kellemes szórakozást!

5 megjegyzés:

  1. Szeretem mikor ilyen elgondolkodtató filmet raktok be az ajánlóba mert sokszor van úgy hogy filmet akarok letölteni,de sosem jut eszembe egy értelmes alkotás sem:D
    Bátran kijelenthetem hogy ti vagytok az orvosság néhány komoly problémára;)

    VálaszTörlés
  2. -Skinny:

    Köszönjük!

    Kíváncsi leszek mit szólsz majd hozzá!

    VálaszTörlés
  3. Láttam már a filmet, engem valahogy nem fogott meg, de mindenképpen érdemes megnézni! 1× :D

    VálaszTörlés
  4. megvan a film de még nem néztem meg..

    imádom ezt a színészt! remekül játszik..

    amint lesz időm meg is nézem!


    (neo.C aki lusta volt bejelentkezni..:) :D

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: