2010. július 21., szerda

Darkness: Filmajánló

Egy érdekes filmet szeretnék most ajánlani. 2-3 hete néztem meg, másnap meg is írtam egy élménybeszámolót, és vártam a megfelelő pillanatra.:D A film témája egyébként éppen aktuális számomra, ugyanis szeretnék lelépni a jelenlegi (borzalmas) melóhelyemről. A történet pedig egy nem mindennapi állás interjúról szól.

Exam

-Illetve magyarul: Vizsga
-Mindössze 10 színész, 99%-ban ugyanaz a helyszín. De szerintem így sem volt unalmas.

A történet

8 ember érkezik egy irodaszerű helyre. A berendezés csak 8 asztal, melyeken egy-egy fehér papír hever, amin nincs semmi (látszólag) valamint 8 szék. Egy fekete fickó és egy biztonsági őr lép be. A néger csóka elmondja a szabályokat. Tilos megszólítani az őrt, vagy éppen őt magát (valami fejes és végig figyelemmel kíséri a történéseket) tilos tönkretenni a saját papírjukat akár véletlenül, akár szándékosan. A feladatot 80 perc alatt kell teljesíteni.

8 különböző ember, van néger kínai, fehér, szőke, barna, és egy dilis is. 8 különböző gondolkodásmód. Az egyik szerint csapatban kellene megfejteniük a rejtvényt, míg a másiknak az a fontos, hogy minél hamarabb el tegye az útból a vetélytársakat. A film közben majd kiderül, hogy miért is olyan fontos neki(k) ez a munka. Mindeközben az őr csak áll és néz maga elé. Csak akkor mozdul meg, ha valakit kivisz a teremből, mert nem tartotta be a szabályokat.

Nekem eléggé bejött ez a film. Nem a legpörgősebb sztori az biztos, de másfél órát szerintem érdemes beáldozni érte. Sokan a Kockához hasonlítják. Vagy éppen a Fűrészhez. Csak éppen itt nincsenek brutális gyilkosságok vagy csapdák. A Fűrészhez azért hasonlítható mert általa jobban megismerhetjük az embert és annak a lelkét.

Miután megnéztem, egyetlen kérdés merült fel bennem: Te mit tennél, hogy elérd a célod?

-Rendező: Stuart Hazeldine
-Forgatókönyv: Stuart Hazeldine, Simon Garrity története alapján
-Szereplők: Adar Beck, Gemma Chan, Nathalie Fox, John Lloyd Fillingham, Chukwudi Iwuji, Luke Mably, Pollyanna McIntosh, Jimi Mistry, Colin Salmon, Chris Carey

5 megjegyzés:

  1. Csípem az olyan sztorikat ahol az emberek teljesen kivetkőznek magukból ledobják az álszent viselkedésüket és előjön belőlük a valódi énjük! Már csak ezért is meg fogom nézni ezt a filmet;)

    VálaszTörlés
  2. Hú, az ilyen zárt térben játszódó, párszereplős dolgok nagyon izgalmasak tudnak lenni, ha jók a szövegek meg az alakítások. Kíváncsivá tettél.

    VálaszTörlés
  3. Fúú, én is nagyon bírom az ilyen lélektani dolgokat, mint a 12 dühös ember, ha jól emlékszem. Ott a 12 esküdtet mutatják, hogy hogyan próbálják eldönteni, hogy bűnös-e a gyanúsított, vagy sem. Meg a 8 nő, bár az kicsit más, de ott is érdekes ahogy fény derül szépen lassan a kis családi titkokra.

    VálaszTörlés
  4. Luna: Nekem is az jutott róla eszembe :D
    és ezt is biztos, h megnézem^^

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: