2010. július 10., szombat

"kamupók": A Szabadkőművesek és a Mormon egyház kapcsolata

Nos. Találtam újabb adatokat és egyes csoportok számára történelmi eseményeket, emlékeket. A Mormon egyházzal kapcsolatosan tettem néhány említést és összecsengést a szabadkőműves társaságokkal kapcsolatosan. Gondolom a kettő szervezet közötti összemosódást egy olyan oldalon találtam ami keresztény nézetek vall, mivel eléggé elfogult volt a témában. A valóság kissé más.
Eredetileg az események úgy zajlottak, hogy a Mormon egyház annak idején elég fiatal volt és zsengécske. Az akkori embereknek szokatlan voltak az általuk vallott dogmáik, mint a több Istenhit, a halottak megkeresztelése vagy a több nejűség ezért elkezdtek kampányolni ellenük, mind a sajtóban mind törvényileg. Ennek következtében sokszor kellett vándorolniuk egyik helyről a másikra 1831 Kirtland (Ohio állam), 1836 Independence (Missouri állam), 1838 Nauvoo (Illinois), 1846 után végül a mai Utah államban telepedtek le végérvényesen több hullámban. A kapcsolat a 2 szervezet között akkor jött létre amikor Joseph Smith 1842-ben Nauvooban csatlakozott a helyi páholyhoz. Innentől kezdve gyakorolják a Mormonok a szabadkőművesek kézjeleit és rituáléit. A viszonyuk felhőtlen volt egy-két évig, viszont megromlott több tényező miatt is. Az egyik ilyen, hogy a mormonok gazdaságilag kezdtek felül kerekedni a szabadkőműveseken, mind az akkori ipar (szerszám készítés) mind a földművelés és állattenyésztés valamint idegen forgalom (fogadók) terén. Ezt nem nézték jó szemmel az akkor még kizárólagosan jó módban élő szabadkőműves páholyok tagjai, hogy szinte a semmiből előbukkanó vallási csoport átvegye a gazdaság vezető szerepét tőlük.

Egy másik ok a kapcsolatuk megromlására az, hogy az egyház azt állította a rituálék, szokások, kézjelek tőlük erednek, hiszen ők képviselik az igazi Krisztus korabeli szokásokat és rituálékat.
Ez a két dolog már sok volt a páholyok belső vezetésének, ezért amikor 1844-ben Joseph Smith és testvére Hyrum börtönben raboskodott Carthage városában (Illinois állam), mivel előzőleg feldúltak egy kiadót ami ellenük propagált cikket jelentetett meg. Kétszáz fekete csuklyát viselő ember jelent meg a börtönnél és meglincselte a két védtelen rabot. Smith-ék hiába jeleztek a szabadkőműveseknek kézjelekkel segítség nem érkezett a védelmükre, mivel a szabadkőművesek tagjai is részt vettek az eseményben, feltehetőleg. A két testvér halála után a mormonok újabb vándorlásba kezdtek és ezután romlott meg a kapcsolat a két csoport között. Azóta is azt állítják a mormonok, hogy a rituálék tőlük származnak pedig feljegyzések bizonyítják, hogy az 1842 előtt avatott mormon templomoknál még nem volt semmi olyan szertartás ami a szabadkőműves társaságokkal való kapcsolatuk után kezdtek gyakorolni.

(forrás: Annus Irén: A mormonok és a szabadkőművesek rövid kapcsolata az Egyesült Államokban a 19. század közepén)Ezt a kiegészítést még meg kellett említenem. Még valami...



Aki keres az talál... esetünkben egy Magyar Szabadkőműves Páholyt (A MAGYARORSZÁGI SYMBOLIKUS NAGYPÁHOLY védelme alatt dolgozó törvényes és tökéletes GALILEI PÁHOLY) akik az internet fent vannak. Az oldalukon megtalálhatóak még más páholyok internetes oldalai is (amikor rábukkantam magam alá petéztem, hogy ilyen is van). Gondoltam egyet és írtam nekik egy mail-t, hogy mit gondolnak a "világ" jelenlegi alakulásáról. Várom a válaszukat...

16 megjegyzés:

  1. Hát a pofám leszakad komolyan mondom O_o
    Érdekes hogy így reklámozzák magukat a neten holott elvileg ez egy TITKOS TÁRSASÁG! Mert ha valóban az akkor minek mutogatják magukat? Számomra ez kicsit sántít úgy hogy várom rá a megfelelő választ;)

    VálaszTörlés
  2. LOL Én anno írtam róluk egy 5 részes cikksorozatot és én is akartam ennek a páholynak írni. Lehet hogy fogok is :D

    -Skinny:

    Azért reklám hogy elfogadják a jelenlétüket és azért adnak interjút hogy elszórjanak pár morzsát hogy a tömeg kussoljon.

    VálaszTörlés
  3. De anno erről írtam le kb mindent. O__O" Elolvastad Skinny?

    VálaszTörlés
  4. Káin:

    Még szép hogy elolvastam! Csak ezt a nyílt önreklámot nem igazán értettem.

    VálaszTörlés
  5. Káin:

    Jóvan lehet elsiklottam felette xD!

    VálaszTörlés
  6. Remélem a válaszukról kapunk majd valami hírt. Én abszolút kíváncsi vagyok rá.:D

    VálaszTörlés
  7. Fú amúgy nagyon csicskák a mormonok, mikor még 16 voltam elmentem egy ilyen gyűlésre és már akkor rajtuk röhögtem. Tetszett a cikk, azt nem tudtam hogy rosszban vannak. Elég nevetséges, nem? :D

    VálaszTörlés
  8. Emberek csupán ők is. Úgy gondolták,hogy a mormonokkal kicsit elszaladt a ló mikor megpróbálták úgy beállítani az egész helyzetet,mintha ők "szarták" volna a spanyol viaszt. No és persze a gazdasági tényezők... Emberek csupán. Gyarlóság és önző érdekek...
    "kamupók"

    VálaszTörlés
  9. Azta... inkább az előző cikkedhez kapcsolódik, mint ehhez, de olyan helyen találtam meg azt a bizonyos mindent látó szemet(vagy vmi ahhoz erősen hasonlítót), hogy még magam is elcsodálkoztam. O_O

    VálaszTörlés
  10. Hát...ööö... az egyik kedvenc zenekarom a Sexydeathnek, az albumborítóján. Nekem pdf-ben van meg a fájl és nézegetem már sokadszorra és egyszer csak O_O. Keresgéltem a neten és találtam nagy nehezen egy képet:

    http://www.psychocydd.co.uk/details.php?id=4110290bc44d49f969eabcc653eec6bf87d18fa2

    Ha a képet megnézed, ott a tracklist felett, sztem a bal alsó sarokban az ott Az, igaz fejre fordítva. o.O Mondjuk szerintem ez csak az énekes műve. :-s

    VálaszTörlés
  11. Nos igen az határozottan egy fejre fordított bal szem a háromszögben. Az illuminátusok először a rock bandákat találták meg a "speciális" kéréseikkel... még nem tudom eldönteni, de igyekezni fogok saját fejlődésemen, hogy én is tisztán látóvá válhassak, utána már nem lesz ami manipuláljon ha csak én nem hagyom...
    "kamupók"

    VálaszTörlés
  12. Kamupók:

    Gondolhatod, hogy ledöbbentem!O_O Tényleg olyan helyen, ahol az ember nem is várná.

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: