2010. április 17., szombat

neo.Crysis: A való élet és a virtualitás

Először egy kommentben szerettem volna kifejteni a véleményemet Káin barátom tegnapi cikkére, melyben a Final Fantasyről írt. De az oly hosszú lett és nőttön csak nőtt, hogy gondoltam egy cikkben fejtem ki a véleményemet. Nem magáról a játékról, hanem arról, amit az nyújthat az embernek. Mert biztosan nyújt valamit, ha ennyien a világába menekülnek. Egyedül azt nem fogom fel, miként lehet a játékélmény jobb, mint a való életünk. Ami gusztustalan és gyötrő, de az apró bájait soha nem érheti utol egy ember által fejlesztett fantazmagória.
A való élet és a virtualitás
-neo. crysis szemszögéből-

Meg kell jegyeznem, ez nem fikaposzt. Nem becsmérelni szeretném mások ízlését, vagy szórakozását vagy szenvedélyét, így kérem ezt nem vegye senki sem személyeskedésnek. Ez egyszerűen az én nézőpontom.

Azt kell hogy mondjam, én nagyon nem csípem az ilyen játékokat...nem mondom hogy utálom vagy ilyesmi, egyszerűen szarok bele. Egyszerűen nem vált ki belőlem olyan izgalmat.
De ez nem lényeg-mindig mondom, hogy az embereknek nem kell ugyanazt szeretniük...mindenkinek más jön be, más okoz örömet és boldogságot. Ebből soha nem csinálok vitát, mert mindenki képes dönteni a maga élete és annak megélése felől. Csupán a kíváncsiság vezérel.

Megígértem neked Káin hogy végigolvasom a hosszú cikked, de bevallom nem sikerült,de végig fogom, majd kényszerítem magamat, mert az ígéret szép szó, meg akkor is! >.< és itt újra elmondanám ez csak az én szemszögem..de valahogy nem tudok ráizgulni..Egyszerűen nem.

A fantasytól egyszerűen lefordulok a székről, mert bekómál az agyam tőle..a könyvek is unalmasak számomra..Valahogy sokkal jobban tudok élvezni egy emberközelibb történetet a jövőből, a múltból vagy a jelenből..nekem fontos hogy legyen benne reális vonal is..

Varázslók, sárkányok, törpök, elfek, tündérek meg ki tudja, még miféle szerzetek-nem az én asztalom..

Nem is volt soha PS-em, és valószínűleg nem is lesz-mert nem érdekel..Kocka is csak olyan szinten vagyok, hogy ez a munkám, és szeretek olvasgatni, tájékozódni...játszani is max egy 5 perces flashgame-mel, azt is havonta kétszer..engem nem kötnek le ezek a játékok..

Persze gyerekkoromban imádtam a SegaMegaDrive-ot és a mai napig szívesen tolnám Atari 2600-as emuval..igen..nekem az az orgazmus..a pixilált csoda a maga kis egyszerűségével sokkal jobban élveztem, mint egy ilyen mai szétturbózott játékot. Nem azt mondom, gyerekes játékokkal játszani, mert nem az a lényeg..Játszani jó! Csak nem mindegy mivel..És nem mindegy mennyi időt áldozol rá. Valahol különbséget kell tenni, mi a fontosabb számunkra és megszabni egy határt a valóság és a virtualitás között.

Említetted Káin, hogy szeretnél egy olyan világban élni. Ha én egy olyan világban élnék, kb az első arra tévedő goblin levágná a fejem ..nem akarok ilyen világban élni, ahol a csajoknak akkora a kardjuk, hogy szétcsapnak 8 darabba, ha nem köszönsz elébük illedelmesen..Mindenféle fura lények...mint valami LSD-trip..minden mozog meg varázsol...WTF? És olyan teremtmények meg kasztok vannak benne, hogy én soha nem értem, hogy hogyan lehet ezeket felfogni és megjegyezni ezt a sok kitalált nevet meg kitalált rendszert...

Viccet félretéve, ha abban a világban születsz és élsz, akkor valószínűleg nem nyűgözne le, hiszen abban élnél és az lenne megszokott. Neked Magyarország a megszokott. Hidd el, ha Afrikában élnél, az lenne minden vágyad, hogy kapj egy pohár tiszta vizet és egy karéj kenyeret, és elérhetetlen álom lenne például a Duna-part. Ha a fantasy világába születsz, Magyarországról álmodnál, ahol a szmog lenne a legnagyobb ellenséged, nem pedig sárkányok és gyilkos haramiák és úgy tudnál átsétálni a parkon, hogy nem lenne egyetlenegy gyilkos állat vagy növény mely az életedre törne a bokrok aljáról. Lenne otthonod, és nem kellene az egész életeden át vándorolnod egy kibaszott kőért vagy varázstérképért vagy akármiért. Mindennapi küzdelem az életért.

Én mindig azt javasoltam a nagy játékosoknak, hogy ez nem poén. Miért nem úgy játsszák, hogy ha meghalnak a játékban, miért nem hagyják abba? Hiszen vége! Az életben sincs második lehetőséged..ha elkapott a szörny, megdöglöttél, ha leöl egy jobb harcos, megdöglöttél..ne játsszon tovább. Elkúrtad. Legyen legalább súlya a dolognak. Persze ezért mindig leugatnak, hogy én ezt nem érthetem...Na miért nem tetszik az én verzióm? Akkor talán lehetne mondani, hogy de olyan életszerű..jaja én is mindig meghalok meg újraéledek..meg sétál a szellemem, hogy varázzsal feltámasszam a testem..
Kő papír ollózzunk inkább..

És ezeket gyerekek is tolják..ott ülnek és ezekkel játszanak, ahelyett hogy könyvet csapnának a hónuk alá, és lemennének a parkba pl a levegőre..Nem, a mai gyerek poshad a szobájában a sötétben. Én mindig csupa seb voltam, annyit szaladgáltam, imádtam fára mászni, sárkányt eregetni, várat építeni a homokban, fal-labdázni, kutyát sétáltatni, vagy csak feküdni a fűben! Mennyit aludtam a fűben-nagyon szerettem! A mai gyerek nem tud sakkozni, nem ismeri az ugróiskolát, nem bújócskázik, nem megy le focizni a haverokkal-hanem leül és hálózaton játszik velük....

És mind a mai napig szívesebben megyek ki inkább a Margit-szigetre piknikezni, vagy a Duna partra iszogatni, vagy csak sétálgatni a kis utcákon kora este, minthogy basszam a játékokat...miért éljek négy fal között? Elég a saját magam lelki börtöne..


Én szeretem, ha hatások érnek...életszerű hatások..lágy simogató szellő a vízparton, nézni a naplementét, a felhők formáján nevetni, a lombok suhogását hallgatni, és figyelni a levegő rezzenéstelenségét és nyugalmát..vagy amikor a viharfelhők közelednek a nyári égbolton..a zivatarokat, a lágy esőket, a faleveleket rugdosni, a kezed között tartott fűszállal fütyülni...sok sok apróság, amit mind jobbnak tartok egy szobában játékkal töltött életnél...

Mert jó az a játék neked..de nem leszel több vagy jobb. Vagy ha igen, vajmi keveset is érsz azzal. Csak észreveszed, hogy eltelt megint egy nap, 5 nap egy hónap..végigviszel egy vagy 20 játékot, mert mindig lesznek újabbak, amik ellopják a napjaidat..

Én nem egy játékban akarok ugra-bugrálni, hanem a való életben. Lehet hogy nincsenek szuper képességeim, de tudok érezni, látni és szeretni-nem úgy mint ezek a programozott lélektelen fikciók.

Lehet bele képzelni magunkat, meg átélni- csak tudni kell, hogy megkülönböztetni a valót a valótlantól...hogy míg a játékban fejlődsz, az életben addig széthullik a szervezeted...az elméd és a lelked ezekre az ingerekre áll rá..senki ne mondja hogy ennyi üldögélés-fekvés, lelki satnyulás jót tesz neki..

Bele sem merek gondolni..már ettől megremegett a gyomrom, hogy írtad Káin, hogy akár 150-óra játékélmény........atttyya-gattyaaa...tudod ez még gombócból is sok..:D ez azt jelenti magyarán tehát -150 óra az életedből..

bár hogy reális is legyek, mondhatnád erre azt is, hogy ez nekem 7 szál cigaretta..egy szál állítólag 24 órával rövidíti meg az életed..szóval mondhatnád ezt is, hogy mire elszívok egy doboz cigit, az neked 456 óra játékélmény..és vitázhatnánk ki is élt többet :D:D..persze te is tudsz dohányozni a játék előtt ülve, így megint én kerülnék előnybe az óraszámainkban.

Én elhiszem, hogy lehet ezt élvezni..csak azt nem, hogy jobban, mint mondjuk például friss gyümölcsöt enni egy padon egy parkban. A kezeid járnak és cikáznak a gondolataid a játékban..a valóságban meg egyszerűen nem lesz elég izgalom már számodra, nem lesz olyan sok aranyad, hogy megvegyél mindent magadnak..ott tudsz életerőt meg varázsitalokat venni. A való életben nem.

Tudjátok, volt az a reklám a tv-ben..hogy válaszd inkább az életet! tudjátok, amikor a srác tolja a game-t a csajok meg szegények nem nagyon tudják eltolni az elakadt autót..vagy a csaj msn-ezik vagy mit csinál, és nem is érdekli az amigo a fehér lovon..De mindenki tudja a lényeget..ülni és tespedni, vagy sétálni és lélegezni? Hús-vér emberek vagy elérhetetlen nem létező személyek?

Káin barátom, tudom, hogy te szereted ezeket a játékokat. És kérlek ne is vedd ezt zokon tőlem. Az én szívem még mindig a mocskos emberiséghez húz inkább, mint képzeletföldére..az életet is lehet izgalmasabbá és varázslatosabbá tenni a képzeletek megfoghatatlanságával..de ez nem jelenti az élet totális lecserélését.

Tízezreket költeni egy játékra vagy sokkal többre, sokkal többet, ami ellopja az életed? Inkább hívj meg egy fagyira, hidd el elszórakoztatlak! :D

Elveszett vagyok, amikor olyan társaságba keveredem, ahol ilyen játékosok vannak..és fura mert ha elterelem is a témát, mindenre van egy játék-poénjuk..höhö..annyira agymosás pedig az is. Vedd meg- játszd végig- vedd meg a jobb konzolt- vedd meg az újabb játékot- ne csinálj semmit- ne érdekeljen semmi- satnyulj el-hidd el az élet szar-a tökéletesség a játékokban rejlik, mert az nem fáj nem reagál nem beszél vissza. Te vagy az úr, te vagy a játékmester a porondom, legyen meg a te akaratod..ámen!
A mai gyerekek, igen az egészen aprók is ilyenekkel játszanak. Nem labda, nem gumimatrac, nem ugrálókötél és nem is bicikli vagy roller a karácsonyi ajándék, hanem mindenféle Pc-s, PS játék..a kölykök ebben nőnek fel. Jó ez? A mai gyerekek így is oly hiperaktívak, és egy egy ilyen játék viszont leköti őket..A szülő megveszi- a gyerek kussban játszik. De ha nem kapja meg? Vagy épp nem játszik? Előtörnek az agressziók. A feszültség, vagy a hiszti ha nem éri el azt amit akar. Őrjítőek ezek a mai kölykök..és biztosan szerepük van ebben a virtuális játékoknak is éppúgy mint az elhanyagolt elfeledett nevelésnek is.

Kicsit hosszú lett már a cikkem..és nem akarok én senkit sem megtéríteni, vagy prédikálni. Egyszerűen csak azt mondom: tegyétek fel a kérdést önmagatoknak, mi a jobb?

Az élet-vagy a játék?

Ha itt elkúrjátok a választást, már nem tudtok restartolni vagy visszatérni egy előző mentéshez..

22 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nem vettem fikának! Mivel én alapjáraton mást érzékelek és látok ebből a világból,a FInal fantasy nyújtja azt az élményt, hogy mi lenne ha kb. mindenki azt látná amit én és érezné, milyen lenne ha a másik sík dolgai jobban összecsúsznának ezzel és milyen lenne így egy új világ.

    Nekem pl a Final Fantasy világ jut kapásból az eszembe.

    A legtöbb részben a mágia és az erre alkalmatlan emberek közt születik a konfliktus és a hősök akaratlanul is belekeverednek. Ha ez a világ így megy tovább, nem nem állítom hogy Final Fantasy lesz itt, hanem hasonló szituációk is születhetnek akár, ha tovább emelkedik a rezgésszint. Én fenntartom a háborúskodás lehetőségét is. (Jó nem fognak csipogó szőrgolyók ,meg goblinok szambázni az utcákon :D)

    Egyéb iránt gondolj csak arra amit gyerekkorodban láttál. Akkor mi volt a legnagyobb ellenséged? Én mindmáig ezeket látom :DDD

    Ne, tudok realitásban állni, mivel nem úgy látok mint az átlag ember. És mivel nekem az a természetes egy olyan világba vágyom ahol mindenki ilyen. És ha legalább 60 percre egy ilyen világban lehetek, inkább leülök a konzol elé minthogy kimenjek a putri buta Balkán, cigány, koszos utcákra és bökdössem egy bottal a kutyaszart.

    Egyéb iránt ezen a földön nincs egy olyan hely ahova elmennék, talán London, Bécs és Japán. És miért? Mert ott kultúrája van úgy kinézni és felöltözni mint ezekben a játékokban :D.

    Nekem nem elvesz az életemből, hanem ad, sokkal rosszabbul érezném magamat ha játszás helyett kint kéne kapálnom vagy mit tudom én mit csinálnom :D.

    Tehát nekem ez a mocskos szar vesz el az életemből nem a játék, és szívesebben ülök le a gép elé és nézem ezeket a tájakat mint a lepusztult szart ami kint vár.

    Lehet a konzol előtt is friss gyümölcsöt enni, csak közben nem késel meg Oláh Sanyika.

    Én ebből az életből, akoszból, putriból, ön és mások gyilkolásából (mentális értelemben) nem kérek. Még mindig jobb ott ülni és játszani mintogy kibasszanak velem, eltiporjanak stb stb. Úgy érzem eza cikk nem igazán nekem szólt mert én ezek mellett járok dolgozni és még sorolhatnám. KIskoromban ültem ngyon sokat most meg jó ha heti 1x bekapcsolom az Xbox360-at. És egyáltalán nem bánom hogy játszás helyett a térena pedofilok közt inkább otthon játszottam mert ez a játék alapoztra meg a külsőmet, az életvitelemet és még értékeket is adott az emberi karakterekkel. Azért ez nem eg lelketetlen WOW, hanem egy komlett történet.

    Én ettől megtanultam angolul már egész korán, legalább biztonságban voltam otthon és lett egy mércém hogy hogy nézzek ki és milyen ember legyek.

    VálaszTörlés
  2. Káin:

    Tudtam hogy akkor is a szívedre veszed..:D

    Persze..vannak biztosan jó oldalai is..( XD )
    csak én nem látom őket, mert nem szeretem a virtuális világ adta soha nemlétező és soha nem létezett világokat...még mindig megyek inkább száraz kutyaszarral dobálózni, mint hogy konzol előtt töltsek egy lágyan meleg délutánt..én szeretem a szellőt és nem úgy ha a ventillátorból jön..:D

    Tudom Káin, hogy szíved csücske mindez, de én azokat említettem, akik a játékok miatt elhanyagolják a való élet szépségeit.

    Elütöd vele az időd..de menekülni sincs értelme oda, hiszen egy hálátlan közeg...eltompítja az agyad a külső ingerektől csakhogy magába szippanthasson..

    soha nem fog megölelni, vagy megveregetni a vállad..nem tudsz vele beszélgetni sem..nekem ezekből is kiindulva nem jelentenek semmit sem a játékok..

    VálaszTörlés
  3. -Neo:

    Írok cikket neked erről, hogy igenis jelent. :D

    VálaszTörlés
  4. Neo:

    Tényleg tanulságos, de csak félig értek egyet veled. Mert az a világ, amit a Final Fantasy nyújt nem teljesen mű, nem hasonlítható a gyilkolászós, agyrombolós hülyeségekhez. Szerintem van benne érzelem meg tanítókészség, tanítószándék. Főleg a karakterek viselkedésében. :) Csak tudni kell mennyit szabad a gépek (PC,PS) előtt ülni.

    Viszont az igaz, hogy sokkal egészségesebb a szabad levegőn lenni. Csak itt jön az, hogy nem mindegy hol élünk.
    Nekem szerencsém van, mert focipálya mellett lakok. Szóval heti többször is lent rúgom a bőrt. Meg vannak szép helyek, ahol sétálhatok, futhatok. Sőt, ha anyukáméknál vagyok akkor még Körös parton is ücsöröghetek meg olvashatok, mert a parton laknak.:) Ez tényleg megnyugtató érzés.

    "Az élet-vagy a játék?

    Ha itt elkúrjátok a választást, már nem tudtok restartolni vagy visszatérni egy előző mentéshez.."

    Ez a záró rész nagyon igaz, de ez már tényleg azoknak szól, akik az élet helyett játszanak. Remélem a blog olvasói közt nincs is ilyen. Értelmes emberektől olvastam itt hozzászólásokat, nem hiszem, hogy két post közt ilyesmikkel töltenék ki az idejüket.

    Káin:

    Nekem London a nagy álmom, ott talán elfogadnának, meg mások tapasztalatleírásai alapján az élet is más. :) Japán sem utolsó. Bár ott nem telepednék le, ennek egyik oka, hogy nagyon nem fekszik a japán nyelv. xD Az angol az más. :)

    + megértelek, ha inkább bent játszol, vagy akármit csinálsz, minthogy kimenj és a lelki fájdalmakat gyarapítsd, de gondolom te sem zárkózol be teljesen. :)

    VálaszTörlés
  5. -Nightmare:

    Most írok cikket! Mindjárt kész!!! Ott minden kiderül. XD

    VálaszTörlés
  6. Neo:

    Csak ugy egyszeruen imadlak. Miert is? Mert minden szavad akar az en fejembol esett volna ki... Merthat valamikos reges regen en is elkezdtem mind tobb es tobb idot tolteni a jatek elott, mar olyan lett mint egy drog, ha egy csepp szabadidom volt, rohantam a jatekhoz, az igazsag az, hogy tenyleg jo erzest nyujtott meg minden....
    De az a sok idoelvesztegetes remesen bosszantott, meg hogy nem tudok ellenallni... aztan egy nap sajat megamon felmergelodve mindent letoroltem, es azota se jatszok....
    ...
    Egyaltalan nem itelem el azokat, kik jatszanak, de azt tudom, hogy nekem nem kell ezt csinalnom...
    ...
    Amit itt leirsz nagyon igaz, en teljesen egy vagyok vele, de abszolut igazsag mint tudjuk nem letezik... :)

    VálaszTörlés
  7. Melinda Matyas

    ^^ óó köszönöm! ( az imádat részét...^^ juhhéjj!) :D

    Igen..és ott a baj, ha nem látják be idővel, hogy ez gáz..mindjárt Káin olyan cikket nyom ide a pofámba revansnak, hogy besz*rok, de valahol biztosan neki is igaza van..Vannak akiknek mégis értékesebb üldögélni egyedül egy szobában, mint pl egy padon üldögélve beszélgetni másokkal..

    Én nem mondom, hogy elítélem..de sajnos már kialakult bennem egy ilyen "ahham" hangulat...hogy és mit szoktál csinálni szabadidődben?-játszom...én meg "ahham" és elnézek a messzeségbe nagy koncentrált fejjel és még a gondolatot is kívül próbálom tartani a fejemből... :D


    én nem állítom hogy ez így van 100%-osan..ez az én véleményem, én úgy látom, az élet nem 16:9-es arányban mozog előttem...........

    VálaszTörlés
  8. az élet szerintem eleve egy játék, úgyhogy az ez élet vs. játék szembeállítása nem feltélenül helyes. nem is tudom, hogy hogyan lehetne az én szemszögemből ezt "helyesen" megfogalmazni. ettől függetlenül persze értem amit írsz. :)

    VálaszTörlés
  9. Ami azt illeti én is szivesebben vagyok a szabadban a barátaimmal, vagy csak magamban. [bár már vagy 4-5 órája itt ülök és olvasom a blogot XD]
    Számítógépes játékokkal csak 1-2-vel játszok ritkán [Ghost Master, Alice xD minden elvont elmének jószívvel ajánlom xD]. De Pl a WoW-tól már rosszul vagyok.

    ~most kisírja a lelkét egy kommentben~
    Öcsém sajnos pont a leírtaknak felel meg [jó mondjuk ő nincs elhízva].
    Konkrétan nincs élete. Néha elmegy a haverjához és mit csinálnak ott? Wowoznak -.-
    Nem szereti (konkrétan ki nem állhatja) a zenéket, és a szó szoros értelmében semilyet, legyen az pop, rock, rap, vagy bármi. :/ [bocsi lehet én vagyok zenebuzi hogy nem fér a fejembe hogy ilyen egyáltalán lehetséges xD]
    Nem szereti a verseket, képeket, könyveket. csak a wownak 'él'.
    Nem szeret kint lenni a szabadban, és gyönyörködni a tájban [vidéken lakom ugyhogy ez nem lenne nehéz]. Még csak nemis putri cigány területen lakunk hogy jó kifogás legyen neki.
    Ha ketten elmegyünk mamámékhoz, én általában kint vagyok a már más által említett körösparton míg ő bent tv-zik.
    na ez a függés.
    csak elrettentő példának írtam le.

    VálaszTörlés
  10. Neo/Káin/Meg mindenki:

    A nagy igazsag az, hogy mindenkinek igaza van... kinek mi a jo, azt kell csinalnia... Hiaba is probalnam en vagy barki gyozkodni a felvilagot arrol, hogy amit en csinalok az a jo...
    NEM!-
    ez nekem jo,
    az neked jo,
    amaz nekik jo...

    Nekem mar lassan az kezd nemjo lenni, hogy itt ulok a monitor elott orak ota, es nem szeretnek jatek helyett most Mortem fuggo lenni, a francba... mar az lennek?
    Valahogy kaparjatok le innen...

    VálaszTörlés
  11. Idéznék egy nagyon bölcs távol-keleti mestert:

    "az embereknek nem kell ugyanazt szeretniük...mindenkinek más jön be, más okoz örömet és boldogságot. Ebből soha nem csinálok vitát, mert mindenki képes dönteni a maga élete és annak megélése felől."-jahh hogy ezt én írtaaam!!! :D

    Mindenki másban találja meg önmagát...csak az a baj, hogy az a dolog jellemzi magát az embert...

    VálaszTörlés
  12. -Neo:

    Bármilyen szomorú tény... nem vagy keleti bölcs ~meglapogatja a hátát~

    :'D

    Amúgy egyet értek veled. De van ennek egészséges és nem éppen romboló formája is és ezt kihagytuk, de úgy érzem, hogy a két cikkből lesz egy egész.

    VálaszTörlés
  13. Káin:

    Ki-lak-ik ott ke-le-ten??

    Szexxxuális-zaklatás p-panda!



    neo.Crysis:

    Jómmegmonnta! Igaza van!

    VálaszTörlés
  14. hát bazz, én szakadok a kommenteken ( keleti bölcs mester xD LOL )

    a cikkben leírt embereknek nincs élete. és ez nagyon is igaz. hogy az egyik barátnőmet idézzem : ha a problémák alól menekülni akarsz, akkor játszol/blogolsz/írsz/cigizel stb? ez nem ment fel a problémák alól. akármit csinálsz, akármennyi ideig, attól még ha visszatérsz a való életbe, a problémák ott fognak várni, hogy szétszedjék az életed, és a jókedved...
    és egy véleményen vagyok vele.
    csak így tovább:
    letti.

    VálaszTörlés
  15. -Letti:

    Azért nem kell a való élettel törődni ~lol~

    VálaszTörlés
  16. Letti

    Blogolok. Cigizek. Írok. Játszani nem játszom az igaz..de nem tudom hogy feltétlen menekülést jelent-e a világtól..az biztos, hogy levezetés. pl az írás..a dohányzás egy rossz szokás...pl ma csak egyszer gyújtottam rá..attól függ milyen kedvem van, sokszor el is felejtem..a blogolás meg azt meg nem is tudom leírni..kellemes mindenképpen, ha van egy olvasóközönsége az embernek, mint pl itt..feljön az ember és ez is egy biztonságos közeg, ahol általában ugyanazokat a hűséges olvasókat találja, és beszélgethet velük..
    Ez a blog nem prédikál vagy világot vált meg..egyszerű öncélúság...arról írunk, amiről a kedvünk tartja..feldobunk egy labdát-játszunk vele, majd leüli valaki..móka.

    Én tisztában vagyok a problémáimmal, még ha mást is csinálok mellette...mert tudom hogy nem tudok menekülni előlük..ha menekülni és bujkálni szeretnék egy narkós seggfej lennék már régen..de nem vagyok az, mert megpróbálok felállni minden egyes bukás után...egy ócska játék semmit sem oldhat meg.

    VálaszTörlés
  17. -Neo:

    Ezzel egyet értek. Nem is tudom hogy nem lettem heorinista :D...

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: