2010. április 9., péntek

Darkness: Sorozatgyilkosok IV.

Albert Fish


Eredeti neve: Hamilton Fish. Ezt később Albertre változtatta. 1870-ben született. Mindenki csendesnek ismerte a festő, lakberendezőt. Az egész családja küzdött valamilyen elmebetegséggel. A bácsikája elmebeteg volt, egy kórházban halt meg. Az anyja hangokat hallott és látott dolgokat. A bátyja alkoholista, az öccse gyengeelméjű, másik öccse is egy kórházban halt meg, és a húga is különböző mentális betegségekben szenvedett.

26évesen elvett egy 19éves lányt akitől 6 gyermeke született. Később az asszony elhagyja őket egy másik férfiért. Onnan kezdve egyedül neveli gyermekeit, akik többször is szemtanúi voltak szadizmusának.

"Külsőleg ugyanolyan vagyok, mint bármelyik más ember. Még a feleségem sem tudja hány gyermek holttestét ástam el a házunk alatt."

Vallásos tartalommal vonzódott a fájdalomhoz. Nemcsak másoknak, hanem saját magának is okozott fájdalmat. Sokszor okozott magán látványos sérüléseket. Néha elég volt az ostor, de máskor előkerültek a szegek, éles tűk. Egy régi röntgen kép is bizonyítja, hogy milyen mélyen szúrta magába a tűket:

"Mindig bennem volt a vágy, hogy másoknak fájdalmat okozzak, és ők pedig nekem. Mindig élveztem mindent, ami a fájdalommal jár."

Edward Budd úgy döntött, hogy mostantól önálló lesz, kitör a szegénységből. Hirdetést adott fel a New York World című újságban. "18éves fiú állást keres. Edward Budd, 15.utca 406." A hírdetés után május 28.-án Edward anyja egy korosodó férfinak nyitott ajtót, aki Frank Howard-ként mutatkozott be. A fiú iránt érdeklődött, mondván, hogy szeretné őt alkalmazni. Edward biztosította az idős férfit, hogy nagyon keményen fog dolgozni. Megállapodtak a 15 dolláros heti fizetésben. Majd megígérte, hogy szombaton eljön a fiúért. Végül mégsem ment el, helyette egy levelet küldött, melyben azt írta, hogy késni fog. Másnap meg is érkezett. Az anya meghívta a bácsit ebédelni. S akkor belépett egy 10éves kislány, akit Gracie-nek hívtak. Az öreg nem tudta levenni róla a szemét. Ebéd után a férfi elkérte a kislányt, mondván, hogy az egyik gyereke szülinapjára elvinné, de este 9-re haza hozza. Az anya nehezen, de beleegyezett. Aztán soha többé nem látták a kislányt...

A rendőrségen egy Samuel Dribben nevű rendőr közölte a családdal a rossz hírt. Frank Howard nem létezik. Illetve a cím sem amit megadott. A rendőrök több ezer szórólapot küldtek szét, de kevés használható nyomott találtak. A rendőröknek nem volt újdonság a környéken a gyermekrablás. 1927 februárjában a 4éves Billy Gaffney kint játszott a 3 éves barátjával az udvaron. Mindketten eltűntek. Később a fiatalabbik előkerült. Személyleírásként egy szürke hajú és szürke bajszú, vékony, idős bácsiról beszélt. A "Szürke ember" -innen ered e beceneve.

A rendőrség nem vette figyelembe a kisfiú leírását, és nem hozták összefüggésbe egy korábbi esettel. 1924-ben a 8éves Francis McDonell az udvaron játszott amikor egy idős bácsi ment el a ház előtt. Az öregember még köszönt is az anyjának. Egy kis idő múlva Francis eltűnt. Az apja rendőr volt, így azonnal a keresésére indultak. A közeli erdőben találtak rá. Megfojtva.

Budd-ék ügyében egyedül egy William F. King nyomozott.

Nem sokkal később érkezett egy levél a családhoz. "Frank Howard" írta:

"Mrs. Budd,

1894-ben egy barátom a Tacona gőzösön utazott San Franciscoból Kínába. Mikor megérkeztek, ő és másik két ember elmentek italozni. Mire visszaértek, a hajó elment. Ebben az időben nagy éhség volt Kínában. Bármilyen hús 1-3 dollárba került. A 12éves gyerekeket eladták ennivalónak. Így a 14éven aluli fiúk és lányok nem voltak biztonságban. Bármelyik boltba bemehettél és a meztelen testekből elkérhetted amire szükséged volt. Barátom, John olyan sok ideig volt Kínában, hogy teljesen hozzászokott az emberhúshoz. Mikor visszatért New York-ba, elrabolt egy 7 és egy 11éves kisfiút. Hazavitte és megkötözte őket a fürdőszobában. Miden nap verte és kínozta őket, hogy a húsuk jó és puha legyen. Elsőnek a 11éves fiút ölte meg, mert az húsosabb volt. Minden testrészét megfőzte és megette. Kivéve a fejét, a csontjait és a beleket. Ezután a 7 éves fiú következett... Abban az időben én szinte a szomszédjukban laktam. Sokszor mondta nekem, hogy milyen finom az emberhús. Én a fejembe vettem, hogy egyszer meg fogom kóstolni. 1928 júniusában ön meghívott ebédelni. Vittem sajtot és epret. Gracie az ölembe ült és puszit adott. Elhatároztam, hogy megeszem. Azt mondtam, hogy szülinapi partyra viszem, és ön beleegyezett. Westchester-be vittem egy üres házba. Mondtam neki, hogy egy kicsit maradjon kint az udvaron. Vadvirágokat szedett. Bementem és levetkőztem. Ha nem teszem meg, összevérezem a ruháimat. Amikor mindennel készen voltam, behívtam és elbújtam a fürdőszobában. Amikor meglátott meztelenül sírni kezdett, és megpróbált elszaladni. Elkaptam, és ő azt mondta, hogy megmond a mamájának. Levetkőztettem, hogy ficánkolt és harapott... Megfojtottam és apró darabokra vágtam. Megfőztem és megettem. Nagyon finom puha volt a kis feneke. Kilenc napig tartott mire mindenét megettem. Nem basztam meg, pedig megtehettem volna. Szüzen halt meg."

1934 december 13.-án egy házinéni telefonált King nyomozónak. A szomszédjára ráillett Fish személyleírása. Mikor a rendőrség kiért Fish egy asztalnál ült és teázott. Mikor megkérdezték, hogy ő e Albert Fish, felállt és bólintott.

Fish vallomásában elmondta, hogy 1928-ban jött rá az, amit ő "vérszomjnak" hívott. Isten reinkarnációjának hitte magát, aki azért van itt, hogy gyerekeket daraboljon. Elmondta azt is, hogy eredetileg Edward-ot akarta megenni, de meglátta Graciet és megváltoztatta a tervét. Miután Graciet elvitte otthonról, Fish elment egy boltba megvenni a szükséges eszközöket, amivel elkészíti a vacsoráját. Azonban a táskát, amiben voltak ezek a dolgok, a vonaton hagyta. Ironikus módon a kislány vitte utána...

Még ezen a napon elmentek Wisteriába, Fish is ott volt, hogy megkeressék Gracie maradványait. Az öregember a megbánás halvány jelét sem mutatta.

A bíróság 10nap alatt lezavarta a tárgyalást. A bírák egy óra tanácskozás után döntöttek. Fish minden vádpontban bűnös, ítélete pedig: Halál. Fish megköszönte az ítéletet.

Arra a kérdésre, hogy őrültnek tartja e magát, így felelt: "Nem kimondottan... Sosem értettem önmagamat."

1936 január 16-án végezték ki villamosszékben a Sing Sing börtönben. Ettől lázba jött: "ez az egyetlen élvezet, amit még nem próbáltam." Még segített is magára tenni az elektródákat. De a szék először rövidre zárt, a tűktől testében. Állítólag még a farkában is volt akkor...

2006-ban John Borrowsky egy dokudrámát készített "Albert Fish in sin found salvation" címmel.

Trailer:

15 megjegyzés:

  1. Nem semmi elmebetegek vannak a világon. Megenni a gyereket , mert ő kíváncsi volt. És ez tényleg igaz ,hogy Kínába eladták a 12 éves gyerekeket kajának?
    Basszus kemény.
    Amúgy nagy jó cikk lett. Én örülök ,hogy te is csatlakoztál :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom az olyan cikkeket amikben a sorozatgyilkosokról van szó!!! Ha én lennék a törvény ezeket az embereket biztosan nem végezném ki vagy ilyesmi hanem pont ellenkezőleg: tanulmányoznám mindegyiket életük végéig. Érdekes figurák én úgy gondolom ;)
    Viszont a cikk írójának annyit üzennék hogy mielőtt feltesz ide egy irományt előtte legyen oly kedves és nézze át mert ez hemzseg a helyesírási hibáktól...
    Nem piszkálódásból,de ez nagyon zavaró tud lenni!

    VálaszTörlés
  3. Hát basszus, ez eszméletlen jól sikerült. Nagyon tetszett a cikk. Gratulálok hozzá.

    Uhh azt a g*ci mindenit neki, idős bácsika és gyerekeket eszik? Ehhez minimum acélműfogsor kellett. xD

    Viccet félretéve. Nem semmi egy ember volt. De halljátok, nekem szimpatikus *elszégyenlimagát*. Tudom, gusztustalan, de van benne valami elképesztő, ahogyan azt a levelet megírta, ahogy magáról beszélt, a szegek a testében.
    És, hogy mindemellett hat gyermeket nevelt. El nem tudom képzelni, hogyan tudott a gyermekeire nézni, miután megette valaki másét. Felfoghatatlan és nagyon beteg.

    "Kínában éhínség volt, és a húsboltokban a kampókra akasztott fiatal fiúk és lányok testét árulták hús gyanánt."
    Tényleg embert ettek, főleg fiatalokat. Több helyen írnak róla. O_o Meg az még most is "divat, hogy az abortusz által eltávolított csecsemőket elfogyasztják.
    fincsi...

    VálaszTörlés
  4. Valóban volt néhány hiba, ezt javítottam. Bocsánat érte.
    Tényleg egy érdekes figura volt ez a Fish. Amúgy Marilyn Manson dobosa róla kapta kapta a nevét.:D Ginger Fish. Joey Jordison után ő a kedvenc dobosom.
    Amikor másoltam be a levelet, amit a Budd családnak küldött, pont ettem, én marha. Túlságosan vizualizáltam... Hát ez a kivégzéses dologról nem tudom mit gondoljak... Ő biztos, hogy megérdemelte. Aki gyerekeket molesztál, meg gyilkol az számomra nem ember. Ráadásul ő még meg is ette. Végülis én is tanulmányoznám ezeket az embereket. Valami távoli helyen, ahonnan nem tudnak megszökni, és tesznek kárt senkiben. Bár annyi dolog van amit mi nem tudunk. Ki tudja, lehet már van ilyen hely, csak titokban.
    Kínában valóban volt ilyen időszak. Lehet, hogy még most is...? Hogy én eltudnám e adnisaját gyerekemet, hogy egy boltban árulják a testét? És valaki jöjjön és megvegye, aztán azt szolgálja fel vacsorának? Kizárt. Akkor inkább magamat főzöm meg és darabolom fel. Bár egyáltalán nem akarok gyereket. Ilyen világba nem... Csak kicsit elgondolkodtam. Azok a kínai családok, hogy tudtak tovább élni?? Érdekes egy állatfaj ez az ember...

    VálaszTörlés
  5. ezdurva... még jó, hogy nem ő van Százhalombattán xD

    egy kis "eztmostakkormii???" : "Mrs. Budd,1984-ben egy barátom..." '36ban kinyírták a csáveszt. nem véletlenül 1884? csak szóltam...
    tetszett a cikk, csak így tovább (:
    letti.

    VálaszTörlés
  6. LittleDevil | Meti2010. április 10. 11:18

    Nightmare:
    Nekem is szimpi:$ *egyetért*

    Tudott ám élni. Igaz beteges módon.
    "ez az egyetlen élvezet, amit még nem próbáltam."

    Jó cikk lett;D

    VálaszTörlés
  7. Darkness. Grat a cikkhez, nagyon jól megírtad. Nekem tetszett. Hát nem semmi ez az Albert xD Idős, és kölyköket eszik ..
    De baszki a levélben meg írja, hogy nem b*sztam meg, pedig megtehettem volna XDXD Ez mekkora volt, már nem azért xD
    Gratulálok Mr. albert. Ezzel aztán sokat elért xD :D

    Káin:
    Bírom az egyszavas kommentjeidet xD Tiszta kifejező vagy xD


    A filmet meg kell néznem, ez is kb. egyfajta horror, vagy nem? :)
    jó lett a cikk. Így tovább Darkness, örülök, hogy csatlakoztál ;)

    VálaszTörlés
  8. -Cukorka:

    Többet nem tudtam hozzá fűzni :D

    VálaszTörlés
  9. Mennyi sorozat gyilkos tevékenykedik napjainkban is, a legtöbbről pedig nem is tudnak a hatóságok.Nem véletlen az a rengeteg eltűnt ember..nem lesz mindegyik öngyilkos, szexrabszolga, vagy szerv kereskedelem áldozata...

    A Kínában történt emberevésekhez pedig csak annyit, hogy nekünk fogalmunk sincs róla szerencsére, hogy mekkora úr az éhség és, hogy mennyire az őrületbe tudja kergetni az embert...

    VálaszTörlés
  10. meglepi nálam :D

    csak a hello kitty-s cikk miatt :D

    VálaszTörlés
  11. A filmet nem láttam, szóval nem tudom milyen. De szerintem nem fogod halálra röhögni magad a poénokon.:D
    Cukorka:
    -Köszönöm. Igyekszem.:D "Nagyon jó közönség vagytok!!!":D

    VálaszTörlés
  12. Káin :

    Hát nincs mit :D

    Darkness :

    Tisztára mint Jimmy ( South Park ) : Micsoda remek közönség xD

    VálaszTörlés
  13. Na bammeg, ez aztán a kemény..:D hülye korcs

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: