2010. április 11., vasárnap

Káin: Filmajánló

Nem tudom emlékeztek-e a Káin felsőbb tudata I cikkre. Annak volt egy bizonyos hangulata és szellemisége. Nos ha szeretnénk hasonló témában és feelingben egy filmet nézni (bár sokkal inkább ragaszkodik az anyagi világhoz) akkor rögtön tudok is egyet ajánlani nektek!

V MINT VÉRBOSSZÚ

A film eleje egyáltalán nem tetszett mert ott unalmas és sótlan, de ha ezt túléltük nagy meglepetésben lesz részünk! Végül is egy utópisztikus világban kezdőik minden ahol már az elején felbukkan a maszkos főhős és lázadást szít. A világban (érdekes módon :P) a médián keresztül hazudik és uralkodik a politika és aki egy kis másságot is mutat azt azonnal elhallgattatják. V ezek ellen lázad fel és kezdi romba dönteni a biztos talpakon álló rendszert, mialatt egy szerencsétlen lány is belekeveredik a történetbe. Azért is érdekes a film mert egy képregény adaptáció , ezt sokszor meg is érezhetjük a hangulatában mert egyáltalán nem elcsépelt és igencsak kivételes darab. A film onnantól kezd felpörögni amint a nevezetes lány , V titkos rejtekére kerül. Igazából olyan hangulat és mondanivaló szövi át a filmet ami páratlanná teszi .

A V mint vérbosszú eredetileg egy 10 részes képregény volt, 1982- 88 között jelent meg. Alan Moore írta és David Lloyd rajzolta. Egy utópisztikus jövőben játszódik az Egyesült királyságban, ahol egy lázadó aki magát V-nek nevezi megdönti a kormányt. A képregény sokkal brutálisabb és részletesebb a filmnél, rengeteg jó jelenetet hagytak ki a filmből, de nem fogok spoilerezni pedig nagyon szeretnék XD.

(Itt egy rész, vagy több fent is van: http://www.scribd.com/doc/6692206/V-for-Vendetta-Comic-Book-07)

A filmet 2005-ben mutatták be, még sem tud róla senki túl sokat. Én is egy barátom által tekintettem meg hajnalban amikor már nem nagyon tudtunk mit csinálni :D. Olyan nagy hatással volt rám, hogy aznap 2x néztem meg és utána még 2x két másik emberrel.

A film egy visszatekintéssel kezdődik 1600-as évekbe ahol Guy Fawkes megpróbálja felrobbantani a parlamentet, ez nem jött neki össze és felakasztják. Az időben ugrunk egy diktatórikus országba ahol egy kancellár pártja az úr és uralja a médiát. Éjszaka kijárási tilalom van ám november 4-én Eve Hammond egy barátjához siet , egyenes bele szaladva a begyűjtők karmaiba akik meg akarják erőszakolni , ám V leveri őket miközben Shakespeare-től idézget :D. Arcát Guy Fawkes maszk takarja el, rímekben beszél majd hogy a nőt megmentette egy koncertre invitálja azt. Éjfélt üt az óra, november 5.-e lesz és az Old Baley Igazság szobrának épületét V felrobbantja a klasszikus zene és tűzijáték kíséretében (a hangszórókat meghakkeli így az egész városban hallania zenét). Eve arcát a kamerák rögzítették és a rendőrség munkálkodni kezd , V másnap a tv adó stúdióját próbálja felrobbantani, ahol már nagyban megy a hazugságok gyártása és az ügy eltusolása ám V betör a stúdióba és innentől nem mondok semmit :D.

A filmet mindenkinek látni kell, még anyámnak is tetszett! Egy fontos: Angol nyelven nézzétek meg magyar felirattal, mert V rímekben való beszéde, angolos kiejtése és nyugodt ám kifejező hangja a magyar szinkronnal egyáltalán nem jön át!!!!

-Official adatok:

rendező: James McTeigue
író: David Lloyd
forgatókönyvíró: Andy Wachowski, Larry Wachowski

-szereplők:

Natalie Portman (Evey Hammond)
Hugo Weaving (V)
Stephen Rea (Finch)
John Hurt (Adam Sutler)

-V mint vérbosszú magyar rajongói oldal:

http://wwws.hu.warnerbros.com/vforvendetta/

- Egy nagyon jó és kimerítő cikk a képregényről:

http://comics.freeblog.hu/archives/2008/02/06/Fasizmus_es_anarchia_V_for_Vendetta/

Trailer:




Legjobb jelenet! És a hangja meg a kiejtése ÁÁÁÁ XD



Ettől a filmtől, ha ciki ha nem akárhányszor megnézem mindig bőgök. :D Most pedig jöjjön pár idézet belőle:

"Nem a népnek kell félnie a kormánytól, hanem a kormánynak a néptől.,,

Annyira könnyű megfeledkezni a méltóságunkról, mégis ez az egyetlen, ami valójában a miénk, az utolsó darabka, ami megmarad nekünk, ami szabaddá tesz bennünket.

Ha sokáig viselünk egy maszkot, elfelejtjük, hogy ki van alatta.

Bár nem ismerlek téged, sosem találkoztam veled, nem nevettem veled, nem sírtam veled, nem csókoltalak, én mégis szeretlek. Teljes szívemből szeretlek.

„...Mert amíg gumibotot használnak párbeszéd helyett, a szavak ereje felbecsülhetetlen, a szavakban rejlik a lényeg, aki jól figyel meghallja az igazságot, az igazság pedig az, hogy valami nagy baj van ebben az országban. Nem igaz?... 400évvel ezelőtt egy nagyszerű ember örökre az emlékezetünkbe akarta vésni november 5-ét. Emlékeztetni akart minket, hogy a tisztesség, igazság, szabadság nem csupán szavak, hanem lehetőségek. Ha önök nem láttak semmit, ha a kormány bűnei nem ismertek önök előtt, azt mondom hagyják csak feledésbe veszni november 5-ét. De ha látják mit én látok, érzik mit én érzek, vágyják mit én vágyom, kérem, hogy álljanak mellém mához egy évre a parlament kapui előtt! Olyan november 5-ében részesítjük őket, amit sosem felejtenek el!"

10 megjegyzés:

  1. Ez az egyik legjobb film. Nekem nagyon tetszett és én is mindig sírok akárhányszor látom , pedig nem vagyok az bőgős fajta. Amúgy én is véletlenül néztem meg, de azóta láttam már egy párszor :).

    VálaszTörlés
  2. -Black Butterfly:

    Ez egy olyan film amit nem lehet könnyen elfelejteni :D

    VálaszTörlés
  3. Tetszik, naagyoon!! :D Tutii ezt is megnézem xDDD :D

    VálaszTörlés
  4. Lattam! Az elso fele tenyleg eleg ...hmmm ... nem is tudom ...semmitmondo... De a vege nagyon jo!!!
    Nezzetek meg a vegeert!!! LOL
    (most vicceltem, neha hulye vicceim vannak, a film jo...:)

    VálaszTörlés
  5. http://www.movshare.net/video/lz3o8dqoovvzf
    itt megnézhető online.

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: