2010. április 12., hétfő

Káin: Káin felsőbb tudata II.

Egy kedves barátom tette fel egyszer azt a kérdés, hogy mi az idő. Lehet nem is kérdezte, csak szóba került köztünk és akkor nem tudtam összeszedni a gondolataimat, nem tudtam elmagyarázni neki azt amit akkor éreztem, de mára már megfogalmazódott bennem. Éppen zuhanyoztam, amikor belém csapott a felismerés és gyorsan kirohantam, hogy leírjam egy Word dokumentumba azt amit akkor "megéreztem,,. Nem olvastam erről sehol, lesz akinek ez nem új dolog, lesz aki meglepődik, lesz akinek szerint nem is érdekes, mégis úgy gondolom jobb ha leírom.

Káin és az idő


Mikor azt kérdezte mi az idő nem tudtam rögtön választ adni rá, de már megfogalmazódott bennem, hogy az idő nem létezik. Ezt nem tudtam rendesen elmagyarázni mert sosem voltam a szavak embere, inkább írásban tudom kifejezni magamat. Szerintem az idő állandó, nem halad és nem mozog semmilyen pályán sem. Az idő mindig volt bolygók születése előtt és felrobbanásuk után is. Nem az idő múlása miatt halunk meg, nem az idő múlása miatt enyészik el szinte minden létező fizikai test! Hanem tudjátok miért? A test az adott térben létező anyag tökéletlensége miatt hal meg és rohad el élve szépen lassan. Példa rá ahogy elkorhad a fa és megrozsdásodik egy kapu. Folyamatos kémiai égés miatt hanyatlik el az anyagi test, az "idő,, teljesen kívülállóként létezik ezen felül (vagy egyáltalán nem létezik) . Az idő azért folyamatos és maradandó, mert nem anyagi, teljes mértékben megfoghatatlan sőt én úgy érzem , hogy csak az emberek számára létező fogalom. A testünk és mindeni anyagi elem folyamatos múltban létezik csak, mert ahogy leütöm a billentyűt az már rögtön a múlt részéve válik.

Nem a jelen és a jövő biztos, hanem egy stabil, minden másodpercben generálódó folyamatos múlt. Az idő tehát: NEM LÉTEZIK. Az idő fogalmát az ember találta fel, hogy magyarázza és valamivel alátámassza a test enyészetét. Az idő fogalma kizárólag az anyagi testnek létezik. Ezért mondják azt sokszor, hogy a szellemvilágban nincs idő és minden másképp halad. Az idő fogalma felér a Darwini elmélet tökéletlenségével. Ez is csak egy félremagyarázás, tézis amolyan Télapó féleség amiben hisznek a gyerekek . A nem létező idő pedig az itteni világrend egyik nagy ura, ehhez igazítjuk magunkat és a megtervezett menetrendünket... egy hazugsághoz.

Számomra az idő csak a testem halandóságát dörgöli folyamatosan az orrom alá és csak arra jó, hogy másoknak megfelelően mozogjak az adott térben. Viszont éjjel mikor már majdnem mindenki alszik, nagy magányomban megérzem az idő álló tavát.
Ne magyarázzuk be magunknak, hogy múlik az idő, csak azért mert az anyagi testünk egyre inkább hanyatlik a saját tökéletlenségünkből fakadóan. Nem az idő múlik hanem mi!

Az idő csakis az anyagi, fizikai testek számára létező fogalom a rend és a túlélés, na meg a magyarázhatóság érdekében. Az ember akkor rontott el mindent amikor önkényesen kezdett ítélkezni, megszámlálni a másodperceket és a percet, megítélni mi a bűn (erről később bővebben) .
Ebben a világban valószínűleg azért élünk ilyen keveset hogy az emberi tudatunk ne roppanjon össze. Én már 21 évesen olyan lelki sérülésekkel és szorongásokkal élek amiket érezve sokszor gondolkodom azon hogy MOST ki is lépek mert nem bírom tovább és így nem akarok leélni még x évet ! Tehát annyira még se lenne jó örök időkig élni, mert végül saját magunkat őrölnénk fel. Szerintem az időutazás a fent leírt dolgok miatt is lehetetlen dolog. Mivel nem létezik az idő nem lehet benne utazni, esetleg a síkok közt vagy a térben... 4-6-os villamossal...

26 megjegyzés:

  1. 'az idő a jelen folytonossága'
    ilyen érdekes és rövid szösszenetek születnek meg készen a fejemben, és nem nyugodhatok, amíg le nem írom őket. és most továbbolvasok az első pár mondatnál.

    VálaszTörlés
  2. persze az is igaz, hogy ebben a jelenben már minden megtörtént, így joggal hívhatjuk múltnak, de szerintem a múlt nem egy cselekvő idő, ezért jobban esik a lelkemnek egy szabadabb mozgást biztosító jelenben gondolkodni. egy ilyen kicsi élő elmének azért sokat számít, hogy hogy definiáljuk a dolgokat... mint ahogy az is, hogy mennyit képes felfogni a valóságból, nem csak hogy nem élhetünk sokat, nem is tudhatunk eleget, ez a korlátoltság az élet, illetve a túlélés alapja. egy korlátozott, fókuszált figyelemmel sokkal részletesebb a megismerés, szerintem így fejlődik a lélek. (olyasmi ez, mint amikor művileg módosult tudatállapotban hihetetlen inspirációt nyerünk a legapróbb részletekből, amiken rendre átsiklunk egyébként)

    VálaszTörlés
  3. ez nagyon érdekes. ez a bejegyzés reális tényeket fed fel. nagyon-nagyon tetszik a mondat megfogalmazása meg minden egyéb.. jáj. olyan voltam mint egy magyar tanár : D
    mindegy.. elismerésem a bejegyzésért! : )

    VálaszTörlés
  4. T:

    Üdv itt!

    Én is mindig leírom őket egy sima lapra aztán elgondolkodok rajtuk és így születnek meg ezek a cikkek.

    Mi lesz azokkal az emberekkel szerinted akik túl sokat fognak fel? Megőrülnek vagy ráeszmélnek arra hogy minden hiábavaló, értelmetlen, gyalázatos, otromba és inkább a halált választják?

    VálaszTörlés
  5. -Peter:

    Nagyon szépen köszönöm! :)

    ~meghajol~

    VálaszTörlés
  6. Üdvözletem!

    A gondolat menethez csupán annyit, hogy az emberi agy működéséhez tartozik a logika. Ami leképezi és érthetővé teszi az egyedek számára a külvilágból nyert ingereket. Az idő egyfajta rendszerezési kísérlet az emberek számára arra, hogy meghatározzák önmagukat a térben. Egy támpont, de manapság tényleg csupán egy használati cikké vált akárcsak az emberi "élet". Emberi robotokká változtatnak bennünket a határidőkkel, időbeosztásokkal. Meghatározzák, hogy milyen ütemben fejlődjünk és ha nem teljesítjük akkor "eltemethetjük" magunkat. Az intelligenciát is időben mérik. Rendben amikor még ragadozók lestek ránk az éles észre szükség volt, de mára már élét vesztette ez a szükség. Ennek az erőltetése egyrészt kiégeti az embereket, felgyorsítva elmúlásukat. Valamint szűklátókörűség alakul ki a problémák gyors, felületes rápillantása miatt. Nem járjuk körbe az adott helyzetet, ennek következtében nem is találjuk meg rájuk a többi megoldást sem, a többi nézőpontot is kívül rekesztjük.

    VálaszTörlés
  7. -Kampupók:

    Egyet értek és szépen meg is fogalmaztad azt amit én kihagytam a cikkből.

    VálaszTörlés
  8. Én én is egyet értek veletek. Gázos ,hogy mindent egy megadott " időnˇ belül kell teljesíteni ,hogy legyél valaki , de ha nem mehetsz francba. Azért ez szomorú.

    Amúgy nagyon jó volt a cikk és érthető is :).
    Még ilyen tudatlanoknak is, mint én :)

    VálaszTörlés
  9. Hello Káin!
    Nagyon jo volt arrol olvasnom ami eppen nehany hete foglalkoztatott engem... Es pont ugyanerre jutottam, vagyis, hogy az ido fogalmat az ember krealta, amugy nem letezik...
    ...
    Remelem meg fogsz ilyen jellegu sajat gondolatokrol irni, mert nagyos is van kulombseg egy tudosito cikk, meg egy onallo sajat gondolatmenet kozott... :) En szivesen olvasnek maskor is sajat gondolatokrol "is"...
    ...
    (Csak a vicc kedveert elmondom, mikor azt olvastam: "Éppen zuhanyoztam, amikor belém csapott a felismerés és gyorsan kirohantam" hirtelen az Arhimedeszrol szolo anekdota jutott eszembe, es mar lattalak is eszeveszetten kirohanni kiabalva Heureka-t :)
    ...
    Most nehogy megharagudj...:)

    VálaszTörlés
  10. -Blak Butterfly:

    Juj örülök, ha tetszett! Köszi :)

    -Melinda:

    Hát megpróbálkozhatok egyszer a saját gondolataimat leírni de félek igen depis lenne. :D

    Ja és megcsúsztam volna egy tócsán és betörik az arcom :D

    Dehogy haragszom XD

    VálaszTörlés
  11. Apum foglalkozik sokat eme témákkal,ő mondta anno hogy nincsen idő- csak mi magunk mozgunk egy már állandóan meglévő valamin belül amit "idönek"hivunk.,ez olyan mint mikor ülsz a buszon ami megy s olyan mintha a táj futrna,közben TE haladsz az álló s állandó tájban előrefele!
    Sőt ,ő azt mondta az időutazás is lehetetlen emiat,illetve ha visszafelé mennénk ama sikon mit mi "időnek"titulálunk, max a "múlt" mozdulatlan ,beivódott hologrammját találnánk meg....mint mikor egy fotó megmarad de már nem tudsz része lenni ill.beavatkozni.

    VálaszTörlés
  12. Káin, nem olyan cudar világ ez, csak fel kell emelni a sutákat-butákat, és minden rendbejön ezen a síkon is... beleőrülni akkor szoktak a tudásba, ha nem szilárd meggyőződésen alapszik. a kézzel fogható bizonyosság hiánya őrli fel az elmét, amennyiben az igényli, mert nincs 'hite', vagy nem bízik az intuíciójában. aki meg annyit dolgozik magán, hogy fel tudjon emelkedni, és nem akar ittmaradni, az meghal időben.

    VálaszTörlés
  13. Látom nem csak én szoktam elmélkedni az efféle dolgokon. Mindennel foglalkozok, ami mást nem igazán hoz lázba. Ha örök időkig élnénk, tényleg felemésztenénk saját magunk.
    Nekem még az is furcsa, hogy állandóan töröm valamin a fejem xD
    Soha nincs úgy, hogy csak ülnék és néznék ki a fejemből. Mindig mindig gondolkodok. Sokszor már én tartom viccesnek, hogy órákat képes vagyok elmélkedni valami hülyeségen is, és csak üldögélek egyhelybe. xD
    Szerintem is az ember alkotta az "idő" fogalmát. Nem volt mihez kötni egyes dolgokat, ezért muszáj volt változtatni valamin. Mondjuk nem bánnám ha utazhatnánk az időben xDD :D :) Lassam már mindenre kitérek,úgyhogy nem mondok többet. Szeretem Káin felsőbb tudatát, szóval én várok még ilyen kis elmélkedéseket :)

    amúgy [ tudom nem ide tartozik, de ezt muszáááj xDD] láttad a gondolatokról szóló dokumentum filmet? :) Ott azt mondják, hogy a gondolataink szabályoznak mindent [ ezt eddig is tudtam xD ] és h ez határozza meg a jövőnket, és hogy mennyit élünk. Egyfelől az időnk mértékét is..Azokhoz tervezünk szabályokat, célokat.. :) Lehet nem láttad, de szerintem naagyon érdekes :) ^-^ És tudom h ezt nem ide kellett volna xDD

    VálaszTörlés
  14. Érdekes volt a cikk és egyet is értek vele, bár eddig sosem gondolkoztam el ilyen mélyen erről a témáról.
    Persze sok minden jutott már nekem is eszembe, pl hogy ha kimondok valamit, vagy akár levegőt veszek az azonnal a múlt része lesz, és ettől olyan érzésem támad mindig, mintha a múltban élnénk, de ha nincs jelen, akkor a többi sem létezik. Jajj ez olyan kesze-kusza a fejemben. Mindegy is, a lényeg, hogy amit írtál egyfajta magyarázat a felvetett kérdéseimre. Köszönöm.

    Grat *tapsol*

    VálaszTörlés
  15. Tetszett a cikk! :)
    Káin nem is tudtam, hogy 21 vagy... :D

    VálaszTörlés
  16. Ez egy jó téma, bár én anno még a sors felől kezdtem megközelíteni. Úgy gondolom, hogy az emberen egyfajta lelki kényszer ül, hogy mindent elnevezzen, behatároljon, vagy besoroljon. És azért, hogy történéseket írjon le és vagy beiktasson, hozta létre ezt a viszonyítási alapot(/"támpontot"). Az enyészetes része eddig még nem jutott az eszembe, de nagyon tetszik. Bár értem és logikus, mégis mivel eddig másképp tekintettem az időre, ezért nehéz belenyugodni. Úgy tudtam felvázolni, hogy elképzeltem egy embert 1 csöndes szobában. Azt látja mikor kel föl a Nap és mikor nyugszik, ez alapján tervezi az életét, intézi a dolgait. De, ha ez nem történne meg, akkor már teljesen mindegy lenne. Ekkor érezhető az "idő állandósága"(csönd és a sötét...-buszosnál a visszapergetés leírása jön be-). Tehát, hogy nem is létezik. Csak mi, sejtjeinkkel együtt hajszoljuk magunkat a pusztulásig. Az időutazás lehetetlensége nekem is eszembe jutott :) végülis fikció (maradnak a dimenziók).
    Ja és mi köze az időnek a bűnhöz? :D

    ANoName

    VálaszTörlés
  17. -Zoe:

    Apud nagyon érdekes ember lehetett!!! :O Örülök, hogy erre már más is rájött, nem csak én!

    - T:

    Erős önbizalomhiánnyal küzdök. Valószínűleg ezért őrülök meg. :(

    - Cukorka:

    De ide illett szerintem :) Nem láttam sajna :-/

    -Nightmare:

    Nagyon örülök, ha segített! :)

    -Anoname:

    Ja az azon felbuzdulásból következett hogy az ember mindent kb. magát Istennek képzelve nevez el és számlál meg és a bűn fogalmát is ilyen suta módon alakította ki. De erről majd egy másik cikkben írok :D

    VálaszTörlés
  18. -Sunnygirl:

    Pedig 1x már írtam valahol :D

    VálaszTörlés
  19. akkor csak én voltam figyelmetlen :$ :D

    VálaszTörlés
  20. KÁIN:
    most is érdekes ember hál'Istennek még él és virul...
    /virulni mondjuk nem virul mint művész, ő is nehezen él pedig anno milliókat keresett alkotásaival,de az utóbbi "válság"korszak neki is betett.../

    VálaszTörlés
  21. Húha,az idő..érdekes téma,bár tőlem hihetetlenül távol áll,érzékelem,de nem érzem szükségét annak,hogy foglalkozzak a múlásával.
    Az ember találta ki,ez tény,hogy korlátok közé szorítsa magát és kibasszon azzal aki nem akar mókuskerekeset játszani.

    Amugy én ha ezen vagy a végtelenen vagy akár a tudat fogalmán gondolkodom,folyton azt érzem,hogy falba ütközöm és ebbe elég rendesen bele lehet őrülni.Te nem érzel hasonlót?

    'Én már 21 évesen olyan lelki sérülésekkel és szorongásokkal élek amiket érezve sokszor gondolkodom azon hogy MOST ki is lépek mert nem bírom tovább és így nem akarok leélni még x évet !'
    nyugi,19 évesen is,persze közel se annyira,hogy mondjuk ezen gondolkodjak minden nap,csak ha néha belegondolok abba,hogy MIÉRT van ez így vagy úgy akkor ide jutok én is :(

    VálaszTörlés
  22. -Zoe:

    Juj örülök neki!!! Mármint hogy él!

    -Eszter:

    Sajnos nem tudok mit tanácsolni, én is ilyen dolgokkal küzdök nap mint nap :(

    VálaszTörlés
  23. Jók ezek a (számomra) régebbi cikkeid!

    Az idő az anyagi világ áralmásának egy irányát megszabó hatás. Ha meg akarjuk jeleníteni, csak egy tengelyt kell rajzolnunk, és már kész is. Nem egy megfoghatatlan, varázslatos matéria...egyszerűen "csak" egy dimenzió a sok közül.

    VálaszTörlés
  24. -G: Köszi. Örülök, ha tetszenek. :)

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: