2010. április 30., péntek

neo.Crysis: Anencephalia

Számomra eléggé furcsa, hogy több hétköznapibb betegséget sem ismertek többen. Úgy vélem, nyitottnak és tájékozottnak kell lennünk a mindennapjaink történései felé. Mert ugye amit nem látunk, az nem azt jelenti hogy nincs is.

Ma is hoztam nektek egy szörnyű genetikai betegséget. Ezt még saját szememmel nem láttam élőben, és remélem nem is fogom és azt kívánom nektek is, hogy soha ne is lássatok ilyen betegséget életetekben!

Mint említettem előző cikkemben egy hozzászólásban, megannyi szörnyű betegség van, hisz elég csak egy icike-picike rossz gén a szervezetünkben, az máris felboríthatja az egész genetikai állományunkat megannyi betegség okozójaként.

Elgondolkoztam, ma mit is mutassak be nektek, nagyon sok ismert és ismeretlen betegségről írhatnék cikket, de úgy érzem, talán már sok volt a betegségekből mostanában, és ezután könnyedebb témákba fogok egy időre, mert kikészítelek titeket ezekkel a cikkekkel. Én próbálom ezeket a dolgokat a realitás és a tudomány szempontjából megközelíteni, de nem tudom pontosan, milyen hatással van rátok-csupán hogy elborzadtok.

De mielőtt abbahagynám egy időre, nektek szünetet hagyva, átugrok jó pár betegséget, és egy iszonyatosan szörnyűt mutatok be nektek. Talán mind közül a legkegyetlenebbet és egyben végzeteset.

Anencephalia

azaz az agyvelő-és koponyahiány

Ez a központi idegrendszeri betegségek leges legdurvább alfaja. Ha rangsorolhatnánk súlyosság szerint, ez állna az első helyen listánkon, sőt a világ veleszületett betegségeinek listáján is.

A velőcső elülső pólusának záródási zavara okozza. Hiányzik a koponyatető, az azt fedő bőr, valamint az agyféltekék és az agyhártyák. Valahol olvastam régebben, hogy akár egy ciszta is okozhatja az elzáródást, mely elzárja az agyat a fejlődési területétől- azaz nincs lehetősége az agynak a kifejlődésre.

Az orvosi technológia fejlődősével ma már 60-80%-al lecsökkentették az anencephalia-s születések valószínűségét. Az esetek több mint kétharmadában a betegség elszenvedői leánygyermekek. Megelőzésére folsav-tartalmú magzatvédő vitaminokat ajánlanak, melyet azt hiszem minden anyának felír az orvosa a kötelező vitaminok mellett. Az anya véréből és magzatvízéből is megállapítható a betegség az ultrahangos vizsgálat mellett is. A betegség felismerése után a terhességet megszakítják.


Az esetek túlnyomó részében a magzat spontán elvetélődik, vagy halva születik. Az élve született gyermekek néhány óráig életképesek csupán, azután meghalnak. Amennyiben a gyermek koponya nélküli feje túlméretes, az esetben császár metszéssel hozzák a világra.




A velőcső elzáródás a magzati fejlődés 4. hetében történik meg. Gyakran társul más betegségekkel, úgymint a szájpadhasadékkal, a nyitott gerinccel vagy a gerincsérvvel.

A genetikai tényezők mellett a betegséget okozhatják vagy közrejátszó tényezők lehetnek az oxigén hiány, a röntgensugárzás, az ivóvíz lágysága, és a folsav-hiányának szerepe.














Ez olyannyira súlyos betegség, hogy ezekkel az élettel összeegyezhetetlen állapotokkal a gyermek életképtelen!

Az USA és több mint 30 ország 1998 óta folsavval dúsítja lisztet, ezzel erősen lecsökkentették a betegség gyakori előfordulását. ezzel a döntéssel nemcsak a családokon és a születendő gyermekeken segítettek, hanem pénzügyi megtakarításokat is jelent.

Nem is kell talán többet mondanom erről a betegségről..a maga szörnyű valójában igen egyszerű a dolog: a velőcső elzáródik és az agy ezáltal nem tud kifejlődni.




























































A neten több emlékvideó is kering, mely ezen betegségben elhunyt gyermekek "életét" követik nyomon a születésük után. Ez csupán órákban mérhető...



Néhány fotó egy kislányról és a családjukról. A gyermek 51 percet élt. A képek már halála után készültek.




















Vajon ezt hogyan lehet feldolgozni? Mit érezhet a család? Mit érezhet az anya és az apa, mit érezhetnek, amikor megtudják, hogy ilyen a gyermekük, akit szeretettel vártak? Az anya vállalja a szülést, és ad a gyermekének egy esélyt, hogy ha csak pár órát is, de élhessen? Magához öleli és tehetetlenül végignézi, ahogyan az elpusztul?

Azt hiszem egyelőre nem írok mostanában orvosi cikket a fentebb említettek miatt. Úgy érzem több szomorúságot hozok nektek, mint információt.

39 megjegyzés:

  1. hát..ez..ledöbbentem..O.oSzörnyű lehet a szülőknek tudni,hogy a gyerekük csupán 1 órát élhet.Amúgy úgy néznek ki mint ha nem is emberi lények lennének.

    Amúgy szeretem a tudományos/orvosi cikkeket.Szívesen olvasnák többet is tőled.

    VálaszTörlés
  2. -Neo:
    Igen, igen elszomorítottál...de ugyanakkor fel is nyitottad egy kicsit a szememet, hogy örüljek annak, hogy egészséges vagyok, annak, hogy "egésznek" születtem.(most tényleg mindjárt sírok) Hogy mit lehet tenni, ha beteg lesz? Ha ilyen történik vele? Talán, ha megszületik,akkor a legjobb, ha magunkhoz öleljük aztán elengedjük...és megsiratjuk...és megpróbálunk nem belerokkani.Csak azt nem tudom, hogy a csöppségek mit éreznek, tudják-e, hogy mi lesz velük.(könnyezik)
    Köszönöm a cikket és ne hagyd abba!Ha nem is ilyen gyakran, de mindenképp írj ezekről a dolgokról!Máskülönben hajlamosak vagyunk elfeledni, hogy léteznek.:-( (szipog)

    VálaszTörlés
  3. Charlotte:

    Ők nem tudnak róla, hiszen nincs agyuk..semmiféle ingert nem fognak fel ezáltal..max sírnak..de azt hiszem az feltételes reflex csupán.

    Wonderland

    igen..eléggé durva a külsejük..nem is tudom mihez hasonlítani..túlvilági?-talán..nem tudok rá jó jelzőt mondani..
    Mintha nem is ebben a dimenzióban jöttek volna a világra..mintha máshová tartoznának...:S
    Mintha valahol máshol, de élnének..



    :S
    Mára már azt hiszem meghaltam agyilag..itthon ülök és baromira unatkozom...és most erről egy kép villant be elém, mintha valami légüres és sötét térben egymásba kapaszkodva lebegnének ezek a gyerekek..Valami sötét, hideg, nyirkos és kietlen helyen, ahol csönd van-de szavak nélkül is megértik egymást...na ebből is csak rémmese lehetne..buuu T__T

    VálaszTörlés
  4. Mit követtünk el mindazok előtt, hogy Isten kegyetlen bábszínházába kellet társulnunk? Valószínűleg undorító, megnevezhetetlen és szörnyű tetteket, amikért mindmáig vezekelnünk kell.

    Ez annyira morbid volt és beteg, hogy csak nevetni tudok. Nehogy félreértésétek, nem őket röhögöm ki, hanem az egészet ahogy van.

    VálaszTörlés
  5. ez annyira ...nem is tudom milyen. én nem vagyok beszűkült gondolkodású, érdekel minden, de amikor ilyeneket olvasgatok egyszerűen blokkol. csak azzal tudom magam nyugtatni, hogy jobb így hogy nem élnek, mert nem kell szenvedniük. valahol ők a szerencsések, hogy nem kellett egy ilyen anyagias és embertelen világban élniük. de az a video...ahogy a kicsi lábacskájára tették a gyűrűjüket...ott nem bírtam tovább

    VálaszTörlés
  6. DyingRose69

    Kérdezz meg bárkit:
    A, szeretnél megdögleni, nem létezni, nem látni, nem érezni?

    B, egy anyagias mocskos fertő világban létezni, de élni?

    Azért ez erős túlzás, hogy jobb nekik hogy nem élnek és nem szenvednek. Ezek a gyerekek nem is lennének képesek az életre soha. Lettek volna egészségesek. Az egészséges gyerekek meg mi sem tehetünk a világ korrupt, pénzközpontú nézetei ellen..
    Szerintem senkinek sincs joga ahhoz, hogy azt mondja, valakinek jobb lenne ha nem élne..Én is kb mindig a lelki mocsok legalján tapicskolok, és sokszor szeretnék megdögleni-de igenis vannak olyan pillanatok az életben, amikért az ember tovább küzd az életben maradásért..a beteg kölyköknek fogalmuk sincs arról, hogy mi a norma, mert soha nem volt közük hozzá..

    Ki mondja meg, hogy mi a jó vagy a rossz egy olyan lények, aki vergődik az életéért?
    Döntsön mindenki a maga élete felől..ne a másé fölött mondjuk ítéletet..

    A beteg gyermekek felgyógyulnak és normélis életet élnek..szenvedések árán de átküzdik magukat a rögös éveken..és boldogan élnek, családot alapítanak..stb...könnyű rájuk is azt mondani hogy " dögőőté vóna meg anyádba!"
    miközben csak kurvára normális életet akarnak élni.

    Az agyvelőhiányosok meg nem szenvednek. Nincs idegrendszeri központjuk mely érzékelné és feldolgozná a fájdalmat..vagy bárminemű külső ingert!
    És valóban szenvednek? Fájdalmat érezhet egy beteg gyermek....?? pár éves koráig stagnál az érzékelése szerintem,egy bizonyos fájdalmas eltompultsága lehet annak állandósága miatt és nincs összehasonlítási alapja, ő nem fogja fel hogy ez a szenvedés és van esetlegesen egy jobb életkörülmény is..

    Te is örülsz a pingpong labdádnak, de csak addig míg meg nem látod a pöttyöslabdát..az szebb és jobb.

    Káin:

    Milyen Isten? Miről beszélsz? Isten nem létezik. Nem is létezett..csak a gyáva emberek légbőlkapott meséje az isten-fantazmagória....ez az emberiség bábszínháza, amikor visszanyal a fagyi és keverednek a molekulák és a gének, mint valami kártyapakliban...sosem tudod mit húzol ki..(ebben az esetben az anyaméhből..)


    Charlotte
    annyi a mocskos dolog van világban, hogy elég csak kinézned az ablakon vagy a buszról letekintened..itt minden egy fertő. Minden ember, minden vívmánya, minden mozdulata..élősködők vagyunk ezen a bolygón, akik egymást ölik..elég csak tükörbe néznünk..nem kell a szomszédba mennia z ocsmányságért..csak az ember képes elfelejteni a megtörténtet és semmibe venni azt...pedig a megtörtént is a részünkké válik, és ez a múlt, mely akár csak egy gondolatfoszlány volt is ami átcikázott az agyunkban a részünkké válik, és ezt soha nem lehet kitörölni..tanulni kell belőle, nem elrejteni..mert aki elbújik-elvesződik, aki pedig képes szembenézni akár önmagával akár a világgal és képes tanulni, csak előre halad.

    ~bocsánatot kér Neo...kicsit most morcos már ma este~

    VálaszTörlés
  7. -Neo:

    Nyugi nem a keresztény Istenre gondolok hanem az egészre ami itt van. Olvassad el a friss cikkemet és gondolkozz el.

    VálaszTörlés
  8. Hát ez megdöbbentő. Én a családot sajnálom ,hogy ők min mehetnek keresztül. Kb ugyan azok a kérdések merültek fel bennem , mint amiket leírtál a cikk végén.
    Itt már vannak fiatalok és idősebbek is és ha valaki gyermeket szeretne jobban oda fog figyelni magára és a kicsire. Genetika ellen viszont tényleg nincs mit tenni. Nekem is majd hogy nem a rák belém van kódolva szóval ez jutott...
    De a lényeg nem kell cigizni , inni , drogozni és egyéb gusztustalan dolgot csinálni , míg valaki terhes.
    Én is láttam olyan nőt aki terhes volt ,tolta maga előtt a babakocsit és bagózott. Majdnem oda mentem és bele rúgtam volna ,vagy csak rá ordítók mit csinálsz te barom?
    Nem vagyok gyerek párti , nem szeretem őket soha , de az a pici emberke nem akart megszületni hanem ők akarják... Akkor tegyenek is érte hogy egészséges legyen!
    Végeztem!

    Én is szeretem ezeket a cikkeket! Ledöbbent , de legalább tudunk róla és értékeljük azt ami nekünk van! Köszönjük ^^

    VálaszTörlés
  9. Komolyan mindig olyan téma van amihez hosszú kommentet írok:) Remélem nem baj!

    VálaszTörlés
  10. Neo:

    Te honnan ismered ezeket a betegségeket?

    Amúgy ha én egy ilyen gyermeket a világra hoznék..el se tudom képzelni..magamat is ugyanúgy gyűlölném mint azt ami ezt okozta,és sose lennék képes nyugodtan tekinteni más pici babájára..megmérgezné az egész életem ez az érzés.

    VálaszTörlés
  11. Black Butterfly

    Dehogy baj!

    Nyugodtan írj kisregényeket is :D
    Tényleg nem para, csak mondd ki nyugaodtan, ami feszít, avgy amit ki kell mondanod..nehogy bent maradjon, mert felrobbansz :D

    VálaszTörlés
  12. Eszter

    és te hogyhogy nem?? :D

    Érdekel a téma, és nagyon sokat szoktam ilyesmikkel foglalkozni..valamiért vonzanak az orvostudomány borzalmas dolgai.

    VálaszTörlés
  13. Egyszerűen jobban érdekel a pszichológia,a suliban meg csak az emberi test működéről tanultunk,meg egy-két genetikai betegség és kész,semmi durvaság..

    VálaszTörlés
  14. Bazdmeg.
    Agynélkül...:|

    Najó. Én itt OFFolok megint pár napra.

    Még egy ok hogy ne legyen gyerekem:|

    VálaszTörlés
  15. Jesszus o.o.
    Nem vagyok gyerekpárti,sőt,jobbszeretem ha semmi közöm nincs hozzájuk,de ez már több mint durva.
    Borzasztóan sajnálom azokat a családokat,akiknek ilyen betegségben szenvedő gyerekük lett:(.

    VálaszTörlés
  16. juuuj :(
    ez is olyan szomorú...
    tudni hogy meg fog halni, és alig tarthatod a karjaidban...
    csupán egy óra az életre... :(
    még egy ok, hogy ne legyen gyerekem...

    VálaszTörlés
  17. Neo:
    Én úgy gondoltam...vagyhát nemistudom...,hogy nem agyilag érzik, hanem "lelkileg" már ha van ilyen.Valamit biztos kell "tudniuk", hiszen a csecsemők is érzik, hogy pl. ott vannak a szüleik (bár nekik van agyuk).Lehet, hogy Ők+a lelkük tényleg valamilyen sötét, néma helyen lebegnek, bár az én képzeletemben ez a hely meleg, nem úgy mint nálad...lehet, hogy ez azért van mert bennem még él valamennyi "anyai ösztön-szerű".Én sem szeretem különösebben a gyerekeket, de ha azt látom, hogy egy kisbaba szenved, akkor elszorul a szívem.Számomra ők olyan ártatlanok és ha netán régebben követtünk el szörnyűségeket, ahogy azt Káin írta, akkor...akkoris ezért ne a kicsik szenvedjenek..tesszük mi azt eleget.
    Lehet, hogy én fogom fel ezt rosszul és ŐK tényleg csak megszületnek és a genetika tehet erről...de akkor is fáj a szívem értük.
    + most az is felvetődött bennem, hogy azért vmennyit mégis élnek, ha máshogy nemis majdnem 9 hónapig ott vannak az édesanyjuk méhében...
    Bocsi, lehet, hogy túl nagy ügyet csinálok ebből, csak én így érzek.Remélem nem baj, hogy leírtam.

    VálaszTörlés
  18. Úgy látszik én lettem a legjobb fogamzásgátó..:D

    Charlotte

    persze..nyugodtan írd csak ki magadból.

    Hát..mondthatni ezek a gyerekek soha sem éltek igazán..csupán egy vegetatív állapotban vannak..egyszerűen agy nélkül nem tudnak létezni..

    És azt a kilenc hónapot sem nevezhetjük életnek...nem tanul semmit, nem fejlődik..nem reagál semmire sem a méhben..sem a hangokra, sem a fényre, sem az anya hangulatingadozásait nem érzi magán..ezt csak ocsmány hasonlatokkal tudnám leírni 100%osan, azt pedig nem akarom...


    A lélek kérdése pedig....
    Biztos hogy nem. Nem érzik és biztosan nem tudják, mi veszi őket akkor körül..a szüleit sem érzékelheti..hiszen annak a gyermeknek nincs lelke..

    ez most lehet durván hangzik, de gondolj csak bele..a lelked és a lelki világod kialakulásának kulcseleme az agy. Ott értékelsz és döntesz, mi a jó és mi a rossz. Mi az amit szeretsz és mi az ami nem. Ott tapasztalsz és tanulsz és érzékelsz. Az agyad az egyik legfontosabb szerved..hisz annak rossz működése miatt egy pillanat alatt összeomolnál testileg..nem lennének ingereid, nem küldene impulzusokat és parancsokat a testednek..és nem tudnál racionálisan gondolkozni sem.

    Ezeknek a gyereknek semmiféle öntudati állapotuk nincsen..mondhatni olyanok mint egy "tárgy" durván fogalmazva..egy rosszul összerakott készülék, amely a hibából kifolyólag használhatatlan a funkciójára.

    VálaszTörlés
  19. Neo:
    Igen...igazad lehet azzal kapcsolatban, hogy mivel nincs agyuk, nem fogják fel az ingereket és emiatt..emiatt lelkük sincs.Most végignéztem mégegyszer a képeket+a videót és tényleg egy olyan rosszul és hiányosan összerakott tárgyaknak tűnnek... De..de bassz én még sem tudok, így gondolni rájuk nem megy.Valamiért én mégis úgy érzem, hogy hogy ők élnek..még ha nem is.
    Félre ne érts, nem vitázni akarok veled...valszeg, túl érzékeny vagyok ebben a témában.Megráz és elkeserít a születésük értelmetlensége.nademindegy.
    Fogamzásgátló?Hát igen tegnap már nagyon elgondolkodtam azon, hogy ilyen szempontból mekkora kockázat teherbe esni...gyakorlatilag 9 hónapnyi tömör aggódás, hogy egészséges legyen...kegyetelenül ki vagyunk szolgáltatva...
    *elkeseredve szipog egy kicsit*

    Ja és köszönöm, hogy elolvasod amit itt írogatok!Remélem nem megyek az agyadra.:-)

    VálaszTörlés
  20. Charlotte

    XD
    dehogy megy az agyamra..ha agyamra mennének a reakciók akkor nem írnék posztot vagy nem blogolnék :D

    De azért nem tárgyak ők, ez durva kijelentés, csak így tudtam egyszerűen megfogalmazni, hogy sajnos nem tudnak életszerűen alkalmazkodni és sajnos az érzelmei sem fejlődtek ki..

    Persze hogy élnek..egy darabig..aztána testük felmondja a szolgálatot..de ez a ritkábbik eset, amikor élve születnek meg..mert álltalában halva jönnek világra, vagy műtéti úton eltávolítják őket..a betegség ma már kimutatható..és megszüntethető...........
    de ezek az anyák akiknek életben marad a gyermekük a méhben, úgy gondolják világra hozzák őket...ez az ő döntésük (valószínűleg keresztények..) legalább egyszer az életben magukhoz ölelhetik avgy nem is tudom miért..szerintem így sokkal nehezebb elválni tőlük, mert személyes érzelmek fűznek hozzá...
    pl sok örökbeadó anya nem veszi kézbe a gyermekét, mert azonnal kötődne hozzá, és nem megingana az örökbeadásban...

    Talán ezért..hogy csak egyszer..még arra az egy órára vagy kettőre...és ha megfigyeled a videókon avgy képeken..mert rengeteget találni róluk..a család arcán nem az undort vagy a sajnálatot vagy a szánalmat látod..hanem a teljes örömöt és boldogságot.....WTF?? nem tudnék örömmel nézni egy gyerekre..h apl az enyém lenne-mert tudod hogy szerencsétlen meghal nincs jövöje kb félholt a kezeimben..én biztosan nem lennék rá képes, hogy mosolyogva nézzek a félfejű gyermekemre...

    szóval nem is értem igazána szülőket...hatalmas erejük és kitartásuk van és nem is értem az egészet..

    VálaszTörlés
  21. Szerintem, LELKÜK van, hisz lélek nélkül nincs élőlény., még a növényeknek is van valamiféle energiájuk szerintem,ami haláluk után fennmarad...esetleg, több növény lelkének egyesüléséből lesz egy alsóbbrendűbb állatka,aztán töb alsóbbrendű állatkából egy fejlettebb, s igy tovább, egészen az emberig.
    Azt mondják egyesek hogy a lélek maga választja ki ,hogy születhessen újjá. A PROBVLÉMÁIT és TRAGÉDIŰÁIT is önmaga válassza, mint a családját is, mivel mint lélek, LÁTJA , mely élet-legyen az akár tragikus sors is!- a legjobb a karmája számára.
    S lehet hogy előző életében- már ha elfohgadjuk hogy létezik reinkarnáció!- olyan gonosz háborús bűnös, pedofil állat volt, vagy mittudomén, hogy ezt le KELL tudnia.....egy ilyen, tegyük fel,agyatlan létformában.
    A lélek egészséges, pl.egy féllábú vagy torz ember vagy skizofrén halála után elhagyja a beteg testet mi fogva tartotta s a lélek, ugyebár,Isteni eredetű "esszencia", nem vak, nem béna s nem hülye.
    Amikor meghal egy ilyen baba a lelke újra teljes s letudott valamit.....
    Apum foglalkozik ilyen témákkal, ezért sokat beszélgettem erről, meg olvastam is.
    Ezek a babák bár NINCSEN tudATUK, nincsen ÉRZELMÜK,EZ SZERINTREM CSAK addig ÉRVÉNYES MIG TESTI BÖRTÖNÜKBEN LELEDZENEK.
    eGYÉBKÉNT LELKEK, MINT TE MEG ÉN!
    dE AZÉRT PERSZE SAJNÁLATRA MÉLTÓAK./BOCS a CAPS LOCK véletlenül benyomódott, mostmár NEM irom újra basszus....!/

    VálaszTörlés
  22. Az is lehet, hogy e gyerekek feladata a SZÜLŐK sorsának alakitása.....ők csak vgállalták hogy rövid ideig felvállalják eme sorsot mert a SZÜLŐK karmájának van szüksége eme tragédiára...minden összetett,semmi sem véletlen.
    Lehet KÖZÖS "érdek" is. Letudni bizonyos dolgokat a karmájukban.KÖZÖSEN.

    VálaszTörlés
  23. -Zoe:

    Nekem ugyan ez jutott az eszembe amit í másodikban írtál. Tanítás a szülőknek semmi egyéb. Igazi kis játszótér ez a világ -.-...

    VálaszTörlés
  24. -Zoe:
    Egyetértek veled abban, hogy biztos, hogy van lelkük.+Abban is, hogy lehet, hogy azért születnek meg, hogy a szülők életét befolyásolják.Talán ez a "magyarázat" a legjobb és legkevésbé fájdalmas az összes közül.

    Neo:
    Bennem is felmerült, hogy a mai orvosi technikai fejlettség lehetővé teszi, hogy kimutassák az esetleges betegségek nagy részét, ezt is beleértve.Nem tudom, hogy miért szülik meg őket...talán valamilyen anyai ösztönből...de ha már megszülettek és a szülők tudták, hogy "ilyen lesz" talán feltudtak rá készülni.Ha..ha nagyon leegyszerűsítve és naivan fogjuk fel ők is babák.És a babájára mosolyog minden anya(általában).Talán ezért mosolyognak.Én is csodálom ezeket az embereket.
    Amúgy nem tudod véletlenül, hogy mekkora az esélye, hogy ugyanazon szülőktől egymás után több baba is ilyen betegséggel szülessen?

    VálaszTörlés
  25. Charlotte:

    Az ismétlődés kockázata EGY TESTVÉR UTÁN 3-5 %, KETTŐ UTÁN 10 %!!!! szóval több ilyen gyermek is születhet egymás után is...sajnos eléggé magas az aránya..de az orvosok egy gyermek után is kiemelten figyelnek az anyára, külön vitaminkészítményeket és gyógyszereket kap..

    Zoepit

    Teljesen igazad van.
    Én a racionális oldalról közelítettem meg a dolgot.

    De ha így nézzük ezeknek a kijelentéseknek is igazat kell hogy adjak, mivel én is úgy gondolom, hogy a növények is saját energiákkal bírnak, bár lehet az erős kifejezés, hogy az már lélek, de kik vagyunk mi hogy megmondjuk, mi az hogy lélek, mi számít annak és mi nem..

    Ha a lélekvándorlást és a reinkarnációt vesszük alapul akkor igazad van. Valóban célt tölthet be.
    Ha életfunkciók alapján ítélünk, akkor pedig marad az én racionális megközelítésem.

    De teljesen igaz, valahol a kettő között lehet vagy a kettő keverékében az igazság..:D

    De ha ez egy tanulságos "út", eléggé fájdalmas..és vajon mit kellene megtanulniuk ezzel a szülőknek? mit követhetnek el? Szerintem semmi sem lehet ilyen súlyos.

    VálaszTörlés
  26. Neo:
    Köszönöm szépen!+Írj még majd ilyen cikkeket légyszi! :)

    VálaszTörlés
  27. El sem tudom képzelni, mit csinálnék, ha ultrahangról kiderülne, hogy nem egészséges.. Így is minden pillanatban aggódom, hogy minden rendben van-e, hiszem az első 3 hónapban dohányoztam, meg buliztam (nem akartam eleinte megtartani...). Egy 3 hónapos ultrahangon azt mondták, hogy látszik mind a négy végtag, minden jó, és egészséges. Ez fordította meg az egészet, ez befolyásolt, hogy igen, ez a gyerek élni akar. Lelkiismeret-furdalásom van még mindig, és az is lesz egész életemben, hogy ezt akartam tenni, és imádkozom, hogy semmi baj ne legyen. Az eredményeim jók így a 20. héten is, szerdán lesz ultrahang, rettentően kivagyok, pedig mondták, hogy egészséges, de akkor is. Egy anya egész életében aggódik a gyermekéért, mégha 100%-ig jók is az eredmények. A kis koporsós képet már ki se mertem nagyítani.
    Világ életemben a legérzékenyebb pontom volt a gyermekekkel történő dolgok, most, hogy az enyém is érkezik, el nem tudjátok képzelni, mekkora félelemben élek...
    Részben nem, részben pedig örülök is ennek a cikknek, hisz ösztönző, és ösztönözzön is minden leendő anyát, aki szeretne lenni, hogy mennyire is éri meg lemondani dolgokról egy csodás, egészséges életért.
    Mindent megér, nekem elhihetitek.. *sír*

    VálaszTörlés
  28. -Libertina:

    Remélem minden rendben lesz!

    VálaszTörlés
  29. Libertina

    Örülök, hogy időben lemondtál a káros szenvedélyeidről..^^

    Szerintem ne hibáztasd magad, hogy az elején dohányoztál-biztos lelkileg eléggé felkavaró lehetett az egész, a terhesség és az hogy esetlegesen nem tartod meg..de végül úgy döntöttél, ahogy a szíved diktálta és ez becsülendő, felvállalni egy ilyen dolgot, szembenézni az anyasággal..

    És sajnos vannak ilyen betegségek. De szerintem még mindig jobb olvasni róluk, mint saját környezetünkben tapasztalni.

    Remélem egészséges lesz a babád! Minden jót neki és neked is! ^^

    Szerintem ne aggódj, lesz még rá elég időd..:D

    Én azokat a szülőket vetem meg, akik nagy pocakkal dohányoznak..persze alkoholista se legyen, bár szerintem egy-egy pohár bor néhanap biztosan nem árt a babának sem.

    Egyél sok finomat a nyáron!!! :D:D

    VálaszTörlés
  30. Káin, Neo: Nagyon szépen köszönöm! (,:

    VálaszTörlés
  31. Egy baba csodával határos módon mégis túlélte:
    http://amadavitoriadecristo.blogspot.com/2010/10/reflexoes-na-sala-de-espera.html
    Itt pedig videók róla:
    http://www.youtube.com/user/joanacroxato#p/u/1/pFY_SlbvqdE

    VálaszTörlés
  32. Az én kislányom ezzel a betegséggel született 19 évvel ezelőtt!Akkor is volt már ultrahang végig azt mondták hogy egészséges!Csak a szülésnél derült ki a betegsége.5 napig élt!!!!ÉLT????Nem volt az élet szegénykémnek!!Azóta született négy egészséges gyerekem de őt nem tudom elfelejteni:(

    VálaszTörlés
  33. Kedves Veronika!

    Őszintén sajnálom a kislányodat, el nem tudom képzelni, hogy mit élhettél át.:(
    Kívánok Neked minden jót és sok boldogságot.

    VálaszTörlés
  34. nagyon sajnálom azokat akiknek ilyen beteg gyermekük születik, senkinek nem kívánom és el nem tudom képzelni hogyan lehet ezt feldolgozni. de azt mégkevésbé, hogy hogyan lehet valaki ennyire érzéketlen és perverz, hogy egy ilyen szerencsétlen életképtelen csecsemővel pózol mosolyogva ráadásul meztelenül... ez nem az élet csodája, ez kegyetlenség.. nem öröm. el tudom képzelni hogy az anyja akkor is szereti, ha akármilyen az a gyerek, és ha tudja hogy csak pár óráig él. de az, hogy mosolyogva pózolnak, mintha minden rendben lenne.. és ráadásul feltöltik a képeket a youtube-ra. ez hihetetlen bunkóság. talán az az egyetlen mentségük, hogy zavarodottságukban nem tudják mit csinálnak... de ki az aki megnézi a videót és még tetszik is neki?? ez már beteg! miért nem lehet megmondani, hogy ez gusztustalan? tartsák meg a képeiket a fiókok mélyén, és egyáltalán... vannak dolgok amiket jobb nem megörökíteni!...
    V-.

    VálaszTörlés
  35. elég műmájer dolognak látszik :S

    VálaszTörlés
  36. Én úgy gondolom, hogy sok olyan betegség van, ahol elmegy az ilyen morális filozofálgatás, hogy éljen, ne éljen, mi lenne jobb, hogy lenne jobb. Kerekesszékesen is lehet teljes életet élni, és családot alapítani, szellemi fogyatékkal is lehet valaki tehetséges, trallala.

    De azért szerintem van egy pont, ahonnan túl már nem kéne ilyeneken agyalni, hanem egyszerüen falhoz baszni a kis szörnyeteget. Úgyértem, most komolyan... Csak nézzetek rá... Mi jó sülhet ki egy ilyen förmedvényből? Lehet sarat dobálni, de én akkor is így gondolom. Taigetoszba vele, a fényképét meg megtartani, és felelőtlen kismamákat ijesztgetni vele: Ha terhesen cigizel, iszol, hernyózol, vagy nem eszel választékosan, ilyen lesz neked is.

    VálaszTörlés
  37. szia!

    igazad van teljes mértékben.
    akármennyire is szörnyű, itt sajnos már nem a gyerekről van szó, hanem a szülőkről- ők hogyan élik meg..

    amúgy sok drogos cigis szarnak a gyereke meglepően nem nagy arányban születik súlyos betegségekkel- annál inkább egészséges emberek gyermekeiről van szó, no meg a statisztika, hogy x-edik gyerek születik ezzel-azzal a betegséggel. még az életmóddal sem lehet elkerülni a nagy számok törvényét..:/

    VálaszTörlés
  38. Offolok:

    Petya olvasd el a Taigetoszról írt cikkemet megfogsz lepődni ;)

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: