Mélyen tisztelt kurtizánok és piperkőcök! Kérem, had invitáljam meg önöket egy hátborzongató nyomozásra Jack Walters-el, a föld árnyékos oldalán! Ahol a mérhetetlen vének tenyésznek eonok óta, kiknek nevét nem tudjuk leírni(s gyakran kimondani sem...hehe).
Nos igen, nem lenne másról szó, mint a Bethesda játékáról a Dark corners of the earth-ről. A játék 2006-ban látott napvilágot, de látványvilága és grafikája mind a mai napig megállja a helyét(ez a majdnem 4 év játék viszonylatban nagy időnek számít). Sőt, meg merném kockáztatni, hogy az eddig megjelent egyik legfélelmetesebb horror FPS-el van dolgunk.
A történet Lovecraft novelláinak biztos talapzatán nyugszik(Árnyék az időn túlról/Árnyék Innsmouth fölött). Főhősünk, alias Mr. Jack Walters éppen küldetésen van, egy kultisták által bitorolt házat szándékszik kiüríteni a rendőrséggel karöltve. Mr. Walterst beküldik a házba, ám ott legnagyobb meglepetésére mint régen várt vendéget üdvözlik az amúgy rendőrökkel párbajozó rendbeliek(velük semmiféle konfliktusra nem kerül sor, a kintiek leszedik nekünk őket). Ahogy kutatná át a házat, egyre több meglepő dologra bukkan, jeles például a róla készült fotográfiák/feljegyzések. Nem igen tudja mire vélni a dolgot, de nem is nagyon törődik vele, útját a pince felé veszi. Itt találja meg a kaput, s tudjuk meg Mi is, kultista barátaink miért is várták őt oly nagyon...
6 évvel később járunk, Jack némi elmegyógyintézet után, békésen magán nyomozó irodájában ücsörög. Emberünk azonban hamar megbízást kap, nincs más hátra írány Innsmouth...
Ami pozitív a játékban, hogy teljesen átadja a lovecraft-i hangulatot, hűen követi a novellát(találkozhatunk a szereplőkkel, sőt mi több, a szállodás epizód egy az egybe át lett emelve). S nem egy egyszerű lövöldözős játékról van szó, a készítők sokmindent(már már túlzottan is) a játékos ügyességére bíznak. Tehát ha ügyesen osonunk a falak mentén, jól választjuk meg rejtekhelyünk, az életet mentő lehet.
Dehát, mint mindennek, szóban forgó játékunknak is vannak hibái. Bizonyos megoldások igen életszerűtlenné és/vagy lehetetlenné teszik a játékot. Mint pl. az érdekes életerő rendszer(fej,törzs, végtagok). Szép meg jó, hogy mi magunk is elláthatjuk a sebeinket(persze van egy Quick Heal opció is), de kötve hiszem , hogy egy nyílt törés két perc után rendbe jönne... Nem is szólva, hogy Jack nem viseli jól a szörnyek/hullák/szimbólumok látványát, ami nehézkes terelgetését még bonyolultabbá teszi, ugyanis megőrül. Ami addig még rendben van, hogy alig látni ilyenkor. Ez igazán akkor válik kellemetlenné, mikor a kezében lévő tárgyal/fegyverrel öngyilkosságot követ el. A gyér mentési lehetőséget figyelembe véve, nem igazán a a játék előre haladtát segíti. Jack tériszonyáról még szó sem esett, pedig a játék készítői annyira figyelmesek voltak, hogy ilyet is kaptunk, csak hogy egy egy magaslaton/mennyezeten/sziklafalon nehogy elunjuk magunkat. Még sorolhatnám... De legyen ennyi elég.
Ízelítőül:
ÍÍÍ!
VálaszTörlésEnnek nagyon örülök! Innsmouth... na ott állt meg a tudomány.
Annyira megcsinálták hogy nem tudtam vele játszani, csak üvöltözni mialatt mások játszottak.
Kiakasztó hogy mennyire megcsinálták szállodás jelenetet. Mondjuk szerintem az az egyik legfélelmetesebb Lovecraft novella. (Én attól féltem éjjel) XD