Sziasztok! Jöttem ismét egy résszel, mire bepötyögöm lesz vagy este 8-9 óra XD. Várom Skinny-t mert ő mindig hozzá szokott fűzni valamit, ha más nem :(. No mindegy, el is kezdem az írást! Most is jön egy rész ami annyira nem tetszik, bár van benne pár igazság, de itt nagyon látni, hogy mennyire elzárkózik a természetfelettitől!
A TEST MEGVETŐI
A test megvetőihez intézem szavam:
Ne másképp kezdjenek tanulni és áttanítani, csak a saját testüknek mondjanak istenhozzádot és ekképp némuljanak el.
"Test és lélek vagyok,,-szól a gyermek, és miért ne szólnánk gyermek módjára?
De az öntudatra ébredt, a tudós így szól:
"Egészen és csakis test vagyok és semmi azon kívül, a lélek csak a testben lévő valaminek a neve.
A test a nagy értelem, egyértelmű többféleség, egy harc és egy béke, egy nyáj és egy pásztor. Tested eszköze a te "szellem,,-nek nevezett kis értelmed is, testvér, a te nagy értelmed kicsi eszköze s játékszere.
"én,, , mondod és büszke vagy e szóra, de ennél sokkal magasztosabb, amiben hinni nem akarsz, a te tested és az ő nagy értelme:
Ez nem mondja, Én, hanem cselekszi az ént.
Amit az érzék felfog, az elme megismer, annak önmagában vége nincs. De érzék és elme el akarnák hitetni veled, hogy ők minden dolog végcélja, oly hívságosak. Szerszám és játékszer az érzék és elme:
Még csak ezek mögött fekszik a "magam,,. A "magam,, is az érzékek szemével keres és az elme füleivel hallgat. A "magam,, hallgatózik s keres folyton, összevet, megbír, hódít és rombol. Uralkodik és az én is uralja.
Gondolataid s érzéseid mögött, testvérem, hatalmas parancsnok, ismeretlen bölcs áll és ennek neve "magam,,. Testedben lakik, tested az.
Több értelem lakozik testedben, mint bölcsességed legjavában. És ki a megmondhatója, hogy mi célja van testednek, ép bölcsességed legjavával?
A "Magad,, valósága nevet éneden és büszke szökellésén. Mit ér nekem a gondolatok eme röpködése és ugrálása , szól magához. Csak kerülő a célom felé. Én vagyok az én járószalagja s fogalmainak sugallmazója.,,
A "magam,, szól az énhez : érezz fájdalmat! És íme szenved s gondolkozik azon, hogyan kellene, hogy már ne szenvedjen és éppen e célból kell gondolkoznia.
A "magam,, szól az énhez: érezz örömet! -És íme örvend és azon gondolkozik, miképp örvendezzen még gyakorta- és épen e célból kell gondolkoznia.
A test megvetőinek mondok egy szót. Lebecsülték az ő becsülésük. De mi az, ami a becsülést ,lebecsülést, értéket s akaratot teremté?
A teremtő Magam teremté a becsülést és megvetést, teremté magának a szenvedést és gyönyört. A teremtő test alkotá magának az elmét akarata kezéül. Még balgaságaitokban s megvetésetekben is e " Magam,,-ot szolgáljátok, oh megvetői a testnek. Azt mondom én nektek: a ti 'Magam,,-otok akar meghalni és elfordulni az élettől.
Nem tudja amit a legjobban akar: önmagán túlteremteni. Ezt szeretné leginkább, ez a legmélyebb sóvárgása.
De íme elkésett: ezért akar a ti "Magam,,-otok megsemmisülni, test megvetői.
És mivel meg akar semmisülni,letettek a test megvetőivé! Mert nem vagytok képesek magatoknál nagyobbat alkotni.
És ezért haragudtok az életre és a földre. Megvetésetek sanda pislogásában öntudatlan irigység rejlik. Én nem a ti utaitokon jártok, megvetői a testnek! Titeket nem tartalak hídnak az emberibb emberhez!
Eképp szóla Zarathustra.
FOLYT.KÖV
Nietzsche élete végén rájött, hogy tévedett és ebbe őrült bele szerintem. Zarathustra alakjára csupán saját gondolatait erőltette rá. A kettőnek köze nem volt egymáshoz. Szegény Nietzsche, rossz felé tapogatózott, még ő sem volt biztos önmagában. Én is az ateizmus útjáról tértem le. A nevelkedés és a "világban" látottak vittek arra az útra akárcsak őt. Mivel az egyházak "jónak" hirdették/hirdetik Istent és "saját képmására formálta az embert" a gondolkodók nem hitték/hiszik el ezt a zagyva mesét amikor körülöttük csupa rossz és gonosz dolgok történnek. Együtt érzek Nietzschével, de a gondolkodás véges és egy szinten már megfeneklik, amikor már mindent elutasít. Ami az elején fényesen ragyog a végén önmaga ragyogását is kikezdi. Tanuljunk elődeink hibáiból (nem mintha a mostani fiatal generációkat veszélyeztetné az a lehetőség, hogy nagy és értelmes gondolkodó kerüljön ki közülük...).
VálaszTörlésNietzsche azokhoz szólt akik a lelki útra tévelyedtek a katolikus egyház és más hitek által, az aszketizmus gyakorlói és minden bűnök forrása a test hirdetőihez. Az ezoterikus gondolkodású megvilágosodottak, azonban már akkor is tudták, hogy a testet sem szabad elhanyagolni a szellemi gyakorlatok mellett, hanem az egyensúlyra való törekvés a cél. Nem kell elzárkózni a testi örömöktől a fejlődés érdekében/nevében.
-Kamupók:
VálaszTörlésHonnan tudod ezt? Én azt olvastam beteg lett és megőrült, de a pontos okát nem írták le, hogy miért.
Mondjuk annyit megértek, hogy a keresztényeket rühellte, lehet miattuk utasított el mindent élből, ahogy manapság az emberek nagy százaléka teszi...
Egyszerű. Hasonló cipőben jártam, mint ő. Anyám az Első képes Bibliámból tanított engem és öcsémet. De nem értettem, hogy a "Jó" Isten miért enged meg olyan szörnyűségeket amik a Földön történnek. Ezért utasítottam el magamtól az Isten szót. Rögtön asszociáltam a katolikus egyházra és annak a keresztes hadjárataira. A rossz dolgokra. Ezért az ateista "vallást" választottam magamnak és egy olyan eszmét ahol az emberek felismerik, hogy egymás nélkül nem élhetnének, egymásra vannak utalva és ezért sem bánják egymást és inkább a békét és megbecsülést küldik egymás felé. A másik meg, hogy az emberek egymás fölött állva társadalmi szinten a fölső réteg agyon tiporhatja/tiportathatja az alsóbbakat. Ez sem tetszett ezért kötöttem ki az idealista és utópisztikus ANARCHIÁNÁL.
VálaszTörlés-Kamupók:
VálaszTörlésÉrtem!
Én nem is tudom minél kötöttem ki. Lehet még sehol. :D