2011. július 23., szombat

Daems: Királyi Vér

Ma Erwin Olaf egyik sorozatával szeretnélek megismertetni benneteket. Erwin Olaf Springveld 1959-ben született Dániában. Utrech-ben tanult újságírást. 1996 óta foglalkozik reklámfotózással. Neve számos nemzetközi cég (Nokia, Microsoft, Levi's, Hennessy, Heineken) reklámjaival kapcsolható össze. Fényképeire leginkább a figyelemfelkeltő és a provokatív jelzőket lehetne aggatni. Leghíresebb fotósorozatai a Gyász, Eső és a Királyi Vér.



A Királyi Vér sorozatban 8 kép látható híres uralkodók (politikusok és közéleti személyiségek) jellegzetes haláláról. Az egyik portfóliót 2008 április nyolcadikán adták el 27.400 dollárért. A másikat még meg lehet szerezni 2011 október 31-ig 25.000 dollárért, ha addig nem kel el, az árát 30.000-re emelik. Hogy miért érnek ennyit a képek? Az úr 2001-es "white-on-white" minimalista fotósorozatát tartják munkássága egyik legérdekesebb és legkreatívabb gyümölcsének. (Na meg persze ha már annyi éve van a pályán és nagy neveknek is dolgozott, annyit kérhet el, amennyit nem szégyell...)

Én special azért választottam a sorozatot, mert ideje volt felverni a lecsendesedett angliai királyi esküvő hangulatát (ami annyira érdekelt, hogy a lehető legtávolabb maradtam a televíziótól abban az időben), illetve megtetszett Diana az IPM 2011 júniusában kiadott szám címlapján, amiről észrevettem, hogy hasonló stílussal bír a Digitális Fotó 2006 szeptemberében kiadott Sissi címlapfotójához (amit egyből kikapartam a szekrény legaljáról) és úgy döntöttem, utánanézek a sorozatnak, amit teljesen lehengerlőnek találtam. Elképesztő, ahogy a vakító fehérségből vérvörössel emelte ki a lényeget és szinte gyönyörűvé, erotikussá varázsolta a halál pillanatát ("vámpír" és "nekrofil" kommentek kíméljenek)!

Most pedig tessék találgatni, hogy ki kicsoda:









Válaszok:
Sissi, Julius Caesar, Poppaea, Lady Diana, XVI. Lajos, Hesseni Alekszandra Fjodorovna, Mária Antónia, Jackie Kennedy

6 megjegyzés:

  1. Bleh, az a terhes-fotó nem kellett volna.

    Viszont a félig letépett merga-jel nagyon ott van. Hmm, a háta közepére be lehetne égetni egy 18''-os Nismo krómfelnit, ugyan ilyen stílusban. Kár, hogy az autós magazinok nem harapnak az ilyen témára :P

    VálaszTörlés
  2. Blöee, én valahogy fóbiásan iszonyodom a terhes nőktől. Egyszer megérintettem egy ismerősöm terhes hasát, és azóta rosszul vagyok még a látványától is. C'est la vie...

    De a képek fantasztikusak! Nekem XIV. Lajos tetszik a legjobban meg Hesseni Alexandra. De mind nagyon jó különben.

    VálaszTörlés
  3. Bizony, durva ilyen szép (mert végülis az XD) képet csinálni a vetélő (és abba belehaló) Poppeáról... én is borzongok tőle, de imádom a sorozatot! >:)

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: