2010. november 26., péntek

Nyarlathotep: Zeneajánló

Úgy láttam rég nem volt, ilyen így ma egy zenekart hoztam nektek. Színpadon az...

Oomph!

Rövid idő alatt lettem a rajongójuk, annak ellenére hogy zeneileg nem vitték túlzásba a fiúk. Ellenben eleve szeretem, ha németül énekelnek és a témáik szintén elég frappánsak. A klippekről már nem is beszélve, egyszóval; engem meggyőztek.

1989-ben alakultak Wolfsburgban, a KMFDM és Die Krupps mellett ők az alapító a német hard metalnak, amit Neue Deutsche Härte-nek hívnak. Sokféle stíluselemet ötveznek, pl. metal, industrial metal, rock, goth rock de elektromos effekteket is szívesen alkalmaznak. 1992 és 1994 között változtattak, a gitár és keményebb hangzás lett jellemző, az elektronikus alap megmaradt. Sok együttesre volt ez a hangzás hatással, pl. a Rammsteint is ők inspirálták.

A frontember Dero Goi, és Andreas Crap gitáros Wolfsburgban született, így közel laktak egymáshoz , az általános iskolában ennek okán együtt zenéltek. :D 1989-ben találkoztak egy fesztiválon Robert Flux-al, ekkor alakult a zenekar, mint már fentebb írtam.

Diszkográfia:

Albumok

* OOMPH! (1992)
* Sperm (1994)
* Defekt (1995)
* Wunschkind (1996)
* Unrein (1998)
* Plastik (1999)
* Ego (2001)
* Wahrheit oder Pflicht (2004)
* GlaubeLiebeTod (2006)
* Monster (2008)
* Monster Re-edition (2009)

Válogatások

* 1991-1996: The Early Works (1998)
* 1998-2001: Best of Virgin Years (2006)
* Delikatessen (2006)
* Truth or Dare (2010)

Tagok:

  • Dero (ének, dob)
  • Crap (gitár, keyboard)
  • Flux (gitár, sampling)
Forrás: Wikipédia
Ízelítőül:


Ez a klippjük pedig szerintem tökéletesen szemlélteti, amiről itt a Mortemen is beszélünk, vagyis a vallás elferdítése és tönkretétele.





Remélem tetszett nektek a banda. :)

3 megjegyzés:

  1. Na ezekről sem hallottam még, jó kis bandának tűnik :) Több számnak is utána fogok nézni ^^

    VálaszTörlés
  2. Tényleg olyan Rammsteines, vagyis inkább a Rammstein olyan Oomph!os :D
    Sokszínű banda a klippek alapján :O :)

    VálaszTörlés
  3. Egyik nagy kedvenc.Koszi a cikket :)
    Qstion

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: