2010. augusztus 4., szerda

Nyarlathotep: Filmajánló

Ritkán nézek horror filmeket, nem azért mert ijedős típus volnék, egyszerűen nem igen köt le. Általában mind egy kaptafára megy, és rendszerint ugyanazok a karakterek köszönnek vissza. Nos, találtam egy olyan alkotást, ami nem csupán lekötött, hanem bekerült a kedvenc filmek közé. :) Nem más ez mint...

In the mouth of madness(1995)

Maga a film Lovecraft művei nyomán készült, véleményem szerint vissza is adja valamelyest azt a hangulatot. Az alaptörténettel nem estek ugyan túlzásba, de aki figyel a film mögöttes tartalmára, az ezen az apróságon túl tud lépni.


Adott egy John Trent(Sam Neill) nevű cinikus biztosítási nyomozó, a néző onnantól kapcsolódhat be, mikor Trent elmegyógyintézetbe kerül. Itt meséli el történetét orvosának.

Sutter Cane neves rémtörténet író eltűnik, következő kiadásra váró művének egyetlen példányával együtt. A kiadó Trentet bízza meg az író és regénye felkutatásával, így Hobb's Endbe utazik a cég egy munkatársával. Ez Cane történeteinek állandó színhelye, ám az unalmas kisvárosban Trentnek szembesülnie kell a ténnyel; a városka csupán Cane agyszüleménye(esetleg mégsem?)... A regény pedig nem más, mint egy másik, valóságon túli iszonyatos világ bibliája... Trentnek ki kell jutnia a városból, és megsemmisítenie az utolsó példányt.

Hát, mint mondtam a film nem igazán a történetével hat az emberre. Ami engem személy szerint megfogott, az a valóság és a fikció közötti ugrálás volt, a végére már nagyon nem tudtam követni(mondjuk ebben az is nagy szerepet játszott, hogy angolul, felirat nélkül néztem). Érdemes figyelni az apró részletekre és a jelentéktelennek tűnő jelenetekre, mivel valójában nem azok. Az pedig külön örömömre szolgált, hogy a rendező tett utalásokat Lovecraftra, pl. a Ms. Pickman és a moteljában található festmény(Pickman volt Lovecraft az a karaktere, aki vászonra vitte a ghoullá változást).


Meg kell még említenem Sam Neill zseniális színészi játékát. Cinikus kommentárjával követi nyomon az eseményeket, miközben gúnyosan mosolyog és még az őrültet is hitelesen hozza. Jobb se kell.

Rendező: John Carpenter
Író: Michael De Luca
Zeneszerző: John Carpenter, Dave Davies, Jim Lang
Operatőr: Garry B. Kibbe
Vágó: Edward A. Warschilka
Játékidő:96 perc

Szereplők: Sam NeillJulie Carmen
Jürgen Prochnow
David Warner
John Glover
Bernie Casey
Peter Jason
Charlton Heston
Frances Bay
Wilhelm von Homburg


Trailer:


Theme song:



Kellemes borzongást. :)

4 megjegyzés:

  1. Húha! Kíváncsi vagyok! erről még sosem hallottam! :O

    VálaszTörlés
  2. Káin: Full extrás 90'es évekbeli horror. :D Van még egy pár ilyenem, írjak azokról is?

    Nyaralótelep

    VálaszTörlés
  3. -Nyarlat:

    Naná hogy jöhetnek! Én most nem tudok egy ideig filmajánlót írni mert nem láttam semmi jót O__O"

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: