2011. október 18., kedd

Káin: Interjú Zombieyanossal

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/12836_1073782823578_1796418120_152646_2489507_n.jpg

Sziasztok!

Ígértem nektek interjút, szóval itt is van szerencsére mára kész lett a cikk! ^^ Szeretném bemutatni az egyik kedves ismerősösömet aki mérhetetlen kreativitással és tehetséggel van megáldva. Saját tervezésű ékszereket készít különböző anyagokból és szerettem volna megismertetni azokkal akik még esetleg nem botlottak bele egy-egy munkájába :). Én is rendeltem már tőle és nagyon elégedett voltam, sőt anyukám is vett már Zombie-tól nekem Karácsonyra dolgokat és mind megvan még (elég strapabíróak) . Sajnos mint mindig őt is sokan próbálják lekoppintani, de szerencsére senkinek sem megy annyira könnyen hogy ilyen minőségi darabokat hozzon létre! :) Nos nem is tépem a számat, bele is vágok az interjúba!



http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/292128_1698747127295_1796418120_1093042_7998339_n.jpg

-Szia! Üdvözöllek a Mortemen, kérlek mutatkozz be az olvasóknak és mondj pár szót magadról!


Sziasztok! Először is köszönöm a lehetőséget.:) Horacsek Krisztina vagyok, de netes körökben csak ZombieYanos-ként ismernek, és szeretem, ha így is szólítanak. Hidegrázást kapok attól, hogy „Kriszta”.:D Ékszereket és egyéb kiegészítőket készítek szabadidőmben (amiből mostanában hihetetlenül kevés van). Anyukámmal és a nagymamámmal élek Budapesten, és sok segítséget nyújtottak ahhoz, hogy eljussak idáig.:)

- Mi az eredeti szakmád, vagy mit tanulsz pontosan? Mi leszel ha " nagy leszel?,,

Az eredeti szakmám gépíró-szövegszerkesztő, vagyis lehetnék akár kiváló titkárnő is…:D Jelenleg pedig a Zsigmond Király Főiskola andragógia szakán próbálok helytállni, másodéves vagyok, tehát még másfél évem van hátra a diplomáig.

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/156393_1349627999535_1796418120_661250_839920_n.jpg

Hogy mi leszek ha nagy leszek? Kiváló kérdés, és nagyon szeretném tudni rá a választ. Sokáig azt hittem, hogy újságíró leszek, de erről már rég lemondtam, hiszen ha az ember a saját véleményét mondja, abból nem tud megélni. Abból meg nem szeretnék megélni, hogy a számba adják a szavakat. Gondoltam inkább váltok… Jött az andragógia, hiszen én magam is a felnőttoktatás résztvevője vagyok, és mindig szerettem volna valamilyen formában az oktatásban dolgozni. Tanárként mondjuk érdekes lennék ilyen külsővel…:D Mostanában ismét a tanácstalansági szintre léptem, és leginkább ahhoz lenne kedvem, hogy egész életemben a kreativitásomból táplálkozhassak… De mint tudjuk, egy saját vállalkozás fenntartása elképesztő összegekbe kerül, és egyelőre iskola mellett nincs is annyi időm, hogy akkora készletet halmozzak fel, ami elegendő lenne arra, hogy ne haljak éhen.:D

-Hogy jött, hogy ilyen ékszereket készítesz? Honnan merítetted az ihletet?

Egész életemben a kreativitás volt a mindenem, valahogy folyton olyan iskolákba sodort az élet, ahol ez fontos szerepet játszott. A Centenáriumi Szakiskola - ahol a szakmám szereztem - különösen nagy hatással volt rám ezen a téren.

Sokféle technikát kipróbáltam, és próbálgatok is a mai napig. Az ilyen típusú ékszereket külföldi „cuki” blogok nézegetése közben fedeztem fel, és azonnal ki is akartam próbálni.

-Miből vannak pontosan, mennyire strapabíróak? Nehéz egy ilyen elkészíteni? (Gondolom igen, mert a tieid eléggé kidolgozottak).

Az ékszereket süthető gyurmából készítem, ezen kívül felhasználok még szilikont, és különböző díszítőelemeket, strasszköveket, gyöngyöket, stb. Természetesen van, amit könnyebb elkészíteni, és van, amit nehezebb. Egy-egy bonyolultabb alkotással órákig elpepecselek, míg vannak olyanok, amikből már annyit csináltam, hogy szinte kirázom a kisujjamból.:D Persze azért ez nem így van, csak mondjuk egy fél órás munka a több óráshoz képest elenyésző számomra.:D És bármilyen meglepő, sokkal jobban szeretem az olyan munkákat, amikkel akár több órát tölthetek, de az egyedi lesz és utánozhatatlan.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/157025_1349632039636_1796418120_661271_2481123_n.jpg

Ami a nehézséget illeti, a kézügyesség természetesen elengedhetetlen, és persze a kritikai gondolkodás, nem szabad elfogultnak lennünk a saját alkotásainkkal szemben, mert akkor csak kiröhögtetjük magunkat… Elég strapabíró, persze a postán tudnak olyat tenni, aminek nem állnak ellen… De én kipróbálás szinten földhöz vagdostam egy-egy darabot izomból, és semmi bajuk nem lett, szóval ha az ember nem teszi ki nagy megpróbáltatásoknak, akkor nincs bajuk.

-Mik a kedvenc figuráid amit gyakran használsz fel? Hogy tudtál ennyi aranyos dolgot összesűríteni, ez a Te kis világod? :)

A legújabb kedvencem egy fagyi, ami az újabb alkotásaim közé tartozik, és még nem is tártam közönség elé, először a szombathelyi con-on tekinthetik meg a látogatók. De egyébként az összes cukiságot imádom, leginkább azokat, amik egyediek.

Mindig gondolkodom rajta, hogy ideje lenne kitörni ebből az édességes, cukormázas, gej témából, de ez annyira én vagyok, ez az eltúlzott színes csöpögős cukiság, hogy egyszerűen nem megy. Néha előfordul, hogy amikor éppen egy másfajta hangulatba kerülök, akkor kikerülnek a kezem közül „komolyabb”, felnőttesebb darabok is, de ez ritka. Ez az egész világ a személyiségemből fakad.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/190022_1453180828291_1796418120_826421_441471_n.jpg

-Mennyire van manapság igény ezekre az ékszerekre és figurákra? Kifizetődő ez neked? Drága az anyagár? Mennyit szoktál bíbelődni egy-egy darabbal?

Az anyagár bizony drága… De nekem kifizetődő, úgy érzem. Legalábbis amióta ezzel foglalkozom, azóta nincs gondom azzal, hogy mondjuk meglátok egy szép cipőt, és nem tudom azonnal megvenni. Persze túlzásba nem tudnám vinni, tehát ne úgy képzeld el, hogy luxusban élek, és unalmamban kaviárt szórok ki az ablakon…:D De nem kell elgondolkodnom azon, hogy „ezt most megengedhetem magamnak?”. És szerintem egy otthon élő fiatal iskola mellett ennél többet nem is kívánhat.

Igény van, méghozzá sokkal több, mint amennyit ilyen kevés szabadidő mellett teljesíteni tudok. És tudom, hogy sokakat rosszul érint, hogy várakozniuk kell, gyakran kapok rosszalló / sürgető leveleket, de az iskola még mindig az első nálam, és az ottani feladatokat kell először elvégeznem, utána jöhet az ékszer. Azt pedig már az egyik előző kérdésnél megválaszoltam, hogy mennyit szoktam bíbelődni egy-egy darabbal, úgyhogy most nem írom le újra.:D

-Mi a kedvenc ékszered?

Sok kedvencem van, mint azt már mondtam, az egyedi dolgokat kedvelem.:) Szóval amikből egyet csináltam csak, azok a legnagyobb kedvenceim.
Pl.:

Vagy a habos sütis álom kollekció is a kedvenceim közé tartozik:


-Hol szoktad árusítani az ékszereket? Kérhetek elérhetőséget? Standot is szoktál állítani esetleg?
Az ékszerek a facebook oldalamon találhatóak meg, itt mindig van „aktuális készlet”, amiből lehet válogatni, és lehet rendelni is abból, ami már elkelt. Oldalam címe:
Ezen kívül még egy oldalon megtalálhatnak az érdeklődők, ami a mi közös kis online szalonunk:D

Meskára is szoktam feltenni ékszereket, de mivel most jelenleg nincs fönn semmi, és a facebook oldalamon amúgy is megtalálható az elérhetősége, azt most inkább nem linkelem.:D Régóta ki akartam próbálni magam egyébként egy vásáron, de nem vagyok az a „mindenhova benyomom magam” típus. Szerencsére jött ez a lehetőség, hogy november 19-én a szombathelyi con-on árulhatok, így most végre ezt is megtapasztalhatom.:) Szóval erről érdemben majd csak utána fogok tudni nyilatkozni, de remélhetőleg jól sül el.:)

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/163113_1349631079612_1796418120_661264_2200903_n.jpg

-Hogy fogadják el a stíluzásodat a közeli ismerőseid? Voltak már ebből nehézségek? Sok tetkód van? Ha van azok is hasonló és aranyos mintákból állnak?

A közeli ismerőseim elfogadnak, hiszen ha nem így tennének, nem lennének a közeli ismerőseim.:D Természetesen az embernek mindig vannak nehézségei abból, hogyha nem úgy néz ki, mint az átlag, és esetleg még valamihez tehetsége is van, akkor pláne szúrja mások szemét. De nem tudnak megtörni, nagyobb problémáim is voltak az életben annál, mint hogy egy-két senki megpróbálja elrontani a napom, szóval ez szinte már fel sem zaklat. Van jópár tetoválásom, és igen, ugyanebben a cuki stílusban.:) Másmilyet nem is tetováltatnék, hiszen teljes mértékben ez vagyok én.

-A vásárlóid milyen stílusokból vesznek tőled ékszert és mi a korhatár? :D

Kortól és stílustól függetlenül szerintem mindenki megtalálhatja nálam a hozzá illő ékszert. És meg is találják. Az általános iskolástól kezdve az egyetemistán át a háziasszonyig már nagyon sokféle vásárlóm volt. Volt számtalan meglepő is, például gyerekek jöttek házhoz az apukájukkal, hogy az ékszereim közül válogassanak, vagy éppen egy tanárnő vásárolt a kedvenc filmjéből egy számára sokat jelentő szimbólumot… Tényleg teljesen vegyes a vásárlói köröm.

-Kifizetődő neked ez a hobbi? Esetleg saját bolton márkán nem gondolkodtál még? :)

Úgy érzem ez már rég túlnőtt egy szimpla hobbin, és mondhatom, hogy igen kifizetődő. Gondolkodtam már saját bolton, márkán, de ezek a dolgok nagyon sokba kerülnek, és a spórolás még nem az erősségem. Maximum arra lenne lehetőségem, hogy több emberrel együtt társuljak, de egyedül semmiképp nem tudnék fenntartani egy boltot.

-Van még valami amit hozzáfűznél az interjúhoz és nem kérdeztem tőled? Köszönöm szépen hogy írtál, remélem sok rendelésed lesz!


Talán annyit még hozzáfűznék, hogy ezt az egész kis világot az egyediség miatt hoztam létre. Hiszen bemegyünk egy boltba a plázába, mindenhol zsákszámra látjuk a tömeggyártott cuccokat, és épeszű ember ugye nem akarja ezeket hordani, senki sem szereti, ha szinte szembejön magával az utcán… Mégis azt veszem észre, hogy szépen lassan az emberek magukkal rántanak a futószalagra, és naponta jön mondjuk 5 pacman láncra rendelés, 8 fekete masnis gyűrűre, stb… Egy időben éppen emiatt sokalltam be, és egy ideig le is álltam az alkotással.

Magyarország még nincs felkészülve az egyediségre, a legtöbb embernek nincsenek önálló ötletei, csak abból válogatnak, ami már előttük van. Persze olyan is van, aki átesik a ló túloldalára, és azt gondolja, hogy szobrászművész vagyok…:D Idővel szeretném elérni azt, hogy legyen olyan szintű alkotói szabadságom, hogy azt készítem, ami nekem tetszik, és az érdeklődők pedig ezek közül válogatnak, és meglelik a hozzájuk illő darabokat. De ez egyelőre szép álom…:D
Köszönöm a lehetőséget:)

http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/310761_204822169577595_143970788996067_552186_6717258_a.jpg

4 megjegyzés:

  1. hjajj ő nagyon hús! annyi cuccom van már tőle..:D <3

    VálaszTörlés
  2. -Zombie: jaj örülök neki :) remélem még sokan rendelnek majd tőle! ^^

    VálaszTörlés
  3. juuuuj és a mi ildeszünk ücsörög mellette a képen ^^ amúgy nagyon aranyos kis dolgokat csinál ... tetszetős :)

    VálaszTörlés
  4. -Madina:

    Jaja ez volt a legjobb kép :D Pedig akkor még nem jártunk egymással így 3-an :DDDD

    VálaszTörlés

Ezeket is ajánljuk: